Avatar billede wittenkamp Nybegynder
26. december 2000 - 15:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opkaldsproblem

Jeg har ingen problemer med at kalde op til internettet, men skal jeg ind for at se post, uanset om jeg går fra nettet og over til post, eller jeg forsøger at kalde direkte op så får jeg følgende fejlmelding: Forbindelsen til serveren kunne ikke etableres. Konto: \'pop3.mail.dk\', Server: \'127.0.0.1\', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E,
Wittenkamp
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 15:20 #1
hedder den ikke bare pop.mail.dk ?
Avatar billede nopper Praktikant
26. december 2000 - 23:29 #2
Nej,det gør den ikke. Server 127.0.0.1 er forkeeeeeert prøv at kikke på din opsætning igen.
Avatar billede nikolajb Nybegynder
28. december 2000 - 22:32 #3
Hihi, jeg kan give dig forklaringen: Det er opstået efter at du har installeret Norton Antivirus. NAV laver en slagst proxy, så du henter mail gennem NAV. Problemet er så, at POProxy (mener jeg programmet hedder) ikke er aktivt. Den lette løsning er at gå ind under funktioner -> konti -> egenskaber -> servere og rette servernavnet tilbage til pop3.mail.dk (for tele danmark internet), Du skal nok også lige rette brugernavnet, men det er ikke så vigtigt.
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
28. december 2000 - 23:28 #4
Hej nikolaj !
Du har ganske ret, problemet opstod netop sammen med inst. norton antivirus.Jeg rettede fejlen i går på den hårde måde: FORMAT C: så nu kører den igen, men du har nok ret.
Avatar billede nopper Praktikant
29. december 2000 - 08:22 #5
Hej wittenkamp den løsning var for let.