Avatar billede glenndc Nybegynder
16. september 2003 - 16:19 Der er 2 kommentarer

Kingston Hyper X PC 3500 DDR ,problemer 2 x 256 MB dual channel

Min Kingston ram virker ikke godt(pænt sagt) :blå skærm hele tiden
jeg har leget lidt(meget) med ram sittings i bios for bare at få dem til at køre de bliver også fundet i bios men jeg få ingen MAT(PAT)og jeg kan maks for dem til at køre i 10 minutter i win xp inden win XP crasher, det sjove er sætter jeg min gamle PC2100 2 x 256 Mb twin mos så køre det samme system som en drøm igen !
Er der en ram ekspert som ved lidt om Hyper X ram og hvordan jeg får dem til at køre stabilt og gerne med MAT = PAT i MSI sprog.

Mit nye system P4 C 2.4  FSB 800
MSI 865PE Neo 2 FIS2R
Kingston hyper X pc 3500 ddram eller 2 256 MB Twin mos PC2100
Asus v 8200 T2 deluxe
Win XP SP1
Alle nye driver !
Maxtor ata133
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. september 2003 - 22:38 #1
MAT er altså ikke det samme som PAT, selv ikke hos MSI. P(rogram) A(ccelration) T(echnology) er en funktionalitet i processoren. MAT som jeg ikke på stående fod kan huske hvad står for er en funktion i bios der gør, at du kan sætte system performance til h. h. v. slow, normal og turbo. Turbo brød mit MSI 875 NEO-FIS2R sig absolut ikke om. Ram timing lader jeg (næsten) altid maskinen finde ud af, så den del af spørgsmålet lafer jeg andre om.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. september 2003 - 22:40 #2
En strøtanke: er PAT understøttet på 865 chipsættet? Mener ikke det er efter Intel's specs., men der var vist nok nogle producenter der fik det aktiveret alligevel.