Avatar billede bigb Nybegynder
26. december 2000 - 13:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning fra Word 2000

Hvis jeg forsøger at udskrive en fil fra Word 2000, får jeg en fejlmeddelse \"der er ikke hukommelse til at vise den ønskede skrifttype\" og derefter \"der opstod problemer under udskrivning til printeren på grund af en ukendt systemfejl, genstart Windows og forsøg igen\"¨:-( Jeg har afinstalleret MSOffice 2000 samt printerdriveren, og derefter installeret dem igen. Min maskine er 750 Mhz Athlon med 128 MB RAM. Er dette endnu en \"Bill Gates-fejl\", og hvad gør jeg?
Håber at I vil hjælpe mig hurtigst muligt da jeg skal være færdig med en rapport til i morgen!
Med julehilsen/bigb
Avatar billede freeman Nybegynder
26. december 2000 - 13:37 #1
Er du sikker på at din printer kan køre med din operativsystem... hvis du evt. har win2000 er det sandsynligvis grunden.

Hvilken printer er det du bruger ?
Avatar billede bigb Nybegynder
26. december 2000 - 13:44 #2
Tak for dit hurtige svar! Jeg kører Win98, med en HP 930C printer! Kan du hjælpe mig?
Avatar billede mansoor Nybegynder
26. december 2000 - 13:54 #3
Er der \"hul\" til priteren, prøv om du kan skrive ud fra andre programmer, f.eks. notebook
Avatar billede msmows Nybegynder
26. december 2000 - 13:57 #4
Bill får skyld for meget. Har det virket tidligere. Dit printerkabel kan være synderen.
Avatar billede exe_science Nybegynder
26. december 2000 - 14:04 #5
Er printeren indstaleret. Og elers kan du da bare formatere hele maskinen og geninstalerre det igen hehehehe ej spøg til side.
Avatar billede bigb Nybegynder
26. december 2000 - 14:04 #6
Hej igen.

Kablet er tilsluttet som det skal. Og MSWord har tidligere kunne udskrive, jeg har bare aldrig prøvet med så store dokumenter. (7,3 MB)

VH/bigb
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 14:46 #7
prøv at ændre udskriftsmetoden........jeg kan ikke fortælle dig præcist hvordan, da jeg kører windows 2000 engelsk.....

du skal gå ind i: start -> indstillinger -> printere

højreklik på din printer og vælg egenskaber

gå ind under avancerede indstillinger og prøv at ændre fra direkte printing til print spooling - der er en del kombinationsmuligheder - prøv den alle og luk ALT andet du har kørende på computeren, genstart evt. før du går igang og åbn kun word og din fil......der er fot lidt ram og det giver problemer fordi windows ikke kan finde ud af at fylde det over i printeren ordentligt....prøv alle metoder - så tror jeg du får det til at virke!

Held og lykke! :-)
Avatar billede bigb Nybegynder
26. december 2000 - 15:09 #8
Hej lp! Tak for dit svar! Det har dog ikke hjulpet noget, jeg får samme fejlmeddelelse igen og igen! Der er dog sket noget nyt - Nu lukker Win98 Word2000 ned med meddelelsen \"programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes :-)))

VH/bigb
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 15:14 #9
hmm, det skal kunne lade sig gøre......prøv at genstarte og prøv alle kombinationer igen.....

hvis du har dot projekt kapitelindelt vil jeg anbefale dig til sidst at prøve at splitte den store fil op i 7-8 om muligt eller flere, således det bliver små filer........så kan du udskrive den i bidder og \"snyde\" windows......
Avatar billede bigb Nybegynder
26. december 2000 - 15:17 #10
Hej lp!

Det jeg forsøger p.t. er kun at udskrive den første side af dokumentet! Dette burde jo ikke være det helt store problem, eller hva\' ?

VH/bigb
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 15:18 #11
hmm, nahh, hvis der er et stort billede eller lign. kan det give probs, en anden løsning er at tilrette din swapdisk, ved du hvordan det gøres (jeg kan nemlig ikke huske det i Win 98)
Avatar billede bigb Nybegynder
26. december 2000 - 15:21 #12
Hej lp

Kan jeg slette win386.swp? Den bør jo selv oprette en ny swap-fil når den genstarter?

VH/bigb

Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 15:24 #13
hmm, muuuuuuligvis......he he......jeg tør ikke sige det, men det burde dem ja......evt, omdøb den hvis du har plads på din disk.....et eller andet sted i windows kan du gøre swapdisken større, hvor kan jeg ikke huske........husk også at tage lidt backup af dine data inden du sletter/omdøber, det kan være windows finder på at den ikke vil starte :-)
Avatar billede msmows Nybegynder
26. december 2000 - 16:13 #14
Jep, du kan slette swapfilen, gør det i ren dos. Der er absolut ingen grund til at tage backup af noget hvis det bare drejer sig om swapfilen.
Avatar billede codemon Nybegynder
26. december 2000 - 19:35 #15
bliver swapfilen større ved at slette den? Jeg mener at det i win9x indstilles under 3. faneblad i egenskaber for min computer, \"virtuel hukommelse\"
mht. udskrivningen, hvis det er specielle objekter som fx MS equation editor har jeg selv oplevet store problemer med at udskrive - ulovlig handling, men hvis det er hukommelsen der er problemer med kan du evt. prøve at sætte DPI ned til en lavere opløsning.
For at se om det er printeren der er problemet så prøv at printe til fil, så kan acrobat måske udskrive det.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. december 2000 - 19:41 #16
Swapfil= Højreklik på denne computer/egenskaber virtuel hukommelse. knappen helt til højre mener jeg.
Avatar billede kurtj Nybegynder
26. december 2000 - 19:43 #17
Ups, Der skal vist et Avanceret ind deroppe.