Avatar billede carstencarsten Nybegynder
16. september 2003 - 11:43 Der er 2 kommentarer

Photoimpact eller Adobe Elements?

Jeg overvejer at købe et billedbehandlingsprogram dels til billedoptimering men også til brug for at kunne lave et online web fotogalleri ( fotoalbum). Fotoalbummet skal være flot , dynamisk og gerne med thumbnails med mulighed for at se billedet i stort format - evt med en beskrivende tekst.

Hvad er bedst til dette ? hvilke fordele er der ved hvert af proigrammerne ? Hvad er mest brugervenligt ? hvilket program kan bedst bruges til at lave online web fotoalbums ?

Jeg har besluttet at jeg vil kigge på Uleads Photoimpact eller Adobes Elements
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2003 - 12:22 #1
Adobe elemente får rigtig gode anmeldelser og storebror photoshop er jo industristandard,
Avatar billede carstencarsten Nybegynder
16. september 2003 - 12:52 #2
ja men er der nogen som på en række punkter har holdt dem overfor hinanden ? findes Photoimpact i en DK version eller som elements kun i en UK/ US version ?
Ved godt at photoshop er det førende men det er lidt i overkanten rent prismæssgigt for mig. Elements og photoimpact ligger begge på ca 600 kr og er vidst til det samme marked. Er der nogen som har gode / dårlige erfaringer - og hvad er deres svagheder og begrænsninger ? I dag bruger jeg enten Ifanview og MS paint men jeg vil gerne kunne lave et fotoalbum til web. Derudover er mit behov at kunne ændre billedstørrelse til f.eks 200 x 200 og at komprimere og at ændre format til JPEG.Jeg hjar tænkt på om ikke Adobe er det sikre valg som går godt i hånd med andre produkter photoshop, og div videoredigeringsprogrammer hvis jeg en dag for brug for dette - kender dem desuiden for PDF.