Avatar billede mckilling Nybegynder
16. september 2003 - 11:12 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er der nogen links der ikke virker i min Explorer

Mit problem er, at nogen gange sker der ikke en dyt når jeg klikker på et link i min Internet Explorer. De fleste links følges fint men nogen links sker der som sagt intet ved.
Jeg har stort set aktiveret alt og givet alle de tilladelser det er muligt i sikkerhedsindstillingerne.
Ligeledes er det umuligt for mig, at foretage en opdatering af Win XP på Micrpspfts hjemmeside.
Jeg finder opdateringerne, beder om opdateringerne og så kommer boksen med indikatoren for hvor langt opdateringen er frem og så sker der ikke mere.
Hjæææælp !
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. september 2003 - 11:22 #1
kan vi få et par links af dem der ikke virker? Det kan jo være at selve hjemmesiden er så belastet at det føles som om der ikke sker noget, eller linket kan være dødt.
Avatar billede mckilling Nybegynder
16. september 2003 - 12:06 #2
Det er links på flere forskellige sider. Det er som regel et link der står som et stykke tekst der er markeret som link. Altså understreget hvis man har valgt, at have links understreget.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. september 2003 - 13:28 #3
Vi må lige starte med at få undersøgt din computer for Virus og Spyware. Det sidste er efterhånden ved at være det største problem. http://www.spywarefri.dk gå i onlinescanner. Jeg kan desværre ikke lige give dig det direkte link, for vores hjemmeside er lige pt nede, men kommer hurtig op at stå igen. Når du kommer ind i onlinescanner, så ligger der til venstre en scanner som hedder X-Cleaner denne scanner for spyware, tager kun få sek. men er meget effektiv. Derefter tager du den til højre, det er Panda virusscanner. Det tager lidt tid at scanne med den, men den kan både finde og fjerne evt. virus. X-Cleaner fjerner også evt. spyware fra din computer. Direkte link til Panda: http://www.pandasoftware.com/activescan/ Når du er færdig med at scanner for virus håber jeg at vores side er oppe igen så du også kan scanne for spyware. Vend tilbage, så får du mere info og jeg skal også høre om det kan være dette som er skyld i dine problemer.
For at kunne hente WindowsUpdate skal du gå i Funktioner - Internetindstillinger - Fanebladet Sikkerhed - Vælg Standard så skal der være hul igennem.
Avatar billede mckilling Nybegynder
16. september 2003 - 13:38 #4
Jeg prøver ovenstående - men tror dog ikke det er problemet, da det er en nyinstalleret Windows XP pro og Internet Explorer.
Jeg kan desværre først prøve ovenstående når jeg kommer hjem fra job.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. september 2003 - 13:59 #5
Bare i orden, og nu er vores side heldigvis oppe igen så du kan komme ind den vej. Direkte link til begge scannere: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede mckilling Nybegynder
16. september 2003 - 21:57 #6
Har prøvet X-cleaner. Den fjernede Gator og så var der ingen problemer. Til gengæld skete der intet når jeg klikkede på linket til Panda Online scanningen. Jeg prøvede så at klikke på linket her på siden  - der skete heller ikke noget. Så copy-pastede jeg adressen herfra op i Adresse linien på Internet Explorer og kom til Panda siden, blot for at erfarer der heller ingen ting skete når jeg prøvede at klikke på linket til online scanningen på den side. Jeg har siden checket for virus med en helt frisk opdateret AVG og der er ingen virus på min PC (ifølge AVG) På jeres side (Spywarefri/onlinevark) virker links'ne ude til venstre med rød skrift (jeres Menu) fint mens der intet sker hvis jeg klikker på de links i har længere nede på siden (også med rød skrift)
Har i nogen forslag til hvad der er på spil her ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. september 2003 - 22:33 #7
Ja der må ligger noget mere fra den gator du har fundet så du skal lige ud i noget helt andet.

Du skal installere to små programmer på din computer. Det ene hedder Spybot og det andet HijackThis. Begge programmer finder du under værktøjer på Spywarefri. http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm Direkte links:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Når du har installeret Spybot, skal du som det første hente de sidste nye opdateringer til programmet. Derefter skal du køre en scanning med Spybot, og fjerne alt det snavs, som det eventuelt finder.
Derefter skal du installere og køre HijackThis. Klik på .exe filen, så kører programmet, klik på scan, klik på save log, kopier loggen, og læg en kopi herind.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Når du har lagt loggen herind, så skal du regne med at fra jeg ser det og til jeg har tjekket den går der ca 1 tim, det tager lidt lang tid at kigge den igennem, men så kan jeg også få dig renset for evt. smuds og det kunne det jo tyde på der er.
Avatar billede mckilling Nybegynder
17. september 2003 - 09:03 #8
OK - jeg prøver det hele når jeg kommer hjem fra job. Jeg er godt nok træt af det her. Skulle bestille nogle vare på nettet men pop-up vinduet hvor dankort oplysningerne skulle tastes ind kunne heller ikke komme i gang. Trælst som de siger i Jylland !
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. september 2003 - 11:40 #9
Det er bare i orden. Jeg kan også først kigge på den når jeg kommer hjem fra arbejdet, og i dag har jeg undervisning til kl. 21.30 så det bliver lidt sent jeg kommer igang, men skal nok kigge på det efter den tid.
Avatar billede mckilling Nybegynder
17. september 2003 - 20:40 #10
Her er log filen:

Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 20:36:30, on 17-09-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe
C:\Programmer\Dexxa\Dexxa Optical Mouse\1.0\lwbwheel.exe
C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Dexxa\Dexxa Optical Mouse\1.0\lwbwheel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37872.3611805556
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. september 2003 - 22:09 #11
Du har faktisk en liggende som godt kan være den som har skylden i dit problem.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra (hvis du kører med XP el. ME). Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle Du får herunder en enkelt fil, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for denne fil. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filen. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er denne, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

Disse er unødvendige at have liggende I din opstart, da de alle kan nås via start programmer. De ligger bare og ”sluger” computerens kræfter.
Du kan Fjerne vingen til venstre for følgende programmer, hvis du ønsker det:
Start
Kør
Skriv: msconfig
Ok
Fanebladet start

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe

Efter genstart skal du tage en ny scanning med HijackThis og ”smide” en ny log herind, så jeg kan kontrollere, at den er væk.
Avatar billede mckilling Nybegynder
18. september 2003 - 08:28 #12
Hvis dette virker får du et virtuelt knuzz. (og nogle point)
Jeg kaster mig over det i aften. Indtil videre stort tak for deltsagelsen i  mine genvordigheder.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. september 2003 - 13:06 #13
Jamen det glæder jeg mig så til. Håber det virker, venter spændt på dit svar.
Avatar billede mckilling Nybegynder
18. september 2003 - 17:04 #14
Øv -det virker ikke umiddelbart :-(
Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.97.2
Scan saved at 17:02:56, on 18-09-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe
C:\Programmer\Dexxa\Dexxa Optical Mouse\1.0\lwbwheel.exe
C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Dexxa\Dexxa Optical Mouse\1.0\lwbwheel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\GRISOFT\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37872.3611805556
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. september 2003 - 23:07 #15
Ja lige nu har du under alle omstændigheder fået en ren computer ud af det, og det var jo altid noget.

Har du prøvet at afinstallere og geninstallere dit IE som måske har en fejl. Prøv lige at gøre det. Du kan også prøve dette som nr. 2
Start
Kør
Skriv:
sfc /scannow  du skal have din windows cd i mens du gør det, så vil den rette eventuelle fejl i dit system.
Avatar billede mckilling Nybegynder
19. september 2003 - 08:56 #16
Jeg prøver. Jeg ville ellers gerne haveundgået det. Sidst jeg skulle geninstallere IE gik der helt ged i stort set alt og det endte med en geninstallation af Windows. Men jeg må vel krybe til korset. Stor tak indtil videre.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2003 - 15:18 #17
Avatar billede mckilling Nybegynder
19. september 2003 - 16:59 #18
Jeg har SP1 til IE. Og jeg har prøvet de andre ting du foreslog - inkl. geninst. af IE. Der sker stadig intet :-(.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. september 2003 - 17:55 #19
Vi prøver lige at køre en hijackthis mere. Klik på scan og fix denne:

O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"

Det kan være den som er skyld i dit problem. Så den tager vi lige og fjerner.

Genstart din computer i fejlsikret tilstand og slet denne mappe:
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe

Vend tilbage.
Avatar billede mckilling Nybegynder
19. september 2003 - 18:18 #20
Desværre - fortsat ingen forandringer. Kan det være en indstilling i Win XP der driller ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. september 2003 - 14:16 #21
Jeg har lige fået en ny vild ide. Der er kommet en ny virus i form af en orm, og det har ikke før sent i går været muligt at fjerne denne virus. Det kunne jo være at det måske er den som du er ramt af, men bare meget før nogle af de andre. Der er flere som i øjeblikket er begyndt at klage over den samme fejl, så noget kunne tyde på at det måske er dette som er galt. Der vil under ingen omstændigheder være noget galt i at forsøge. Jeg kan ikke lover dig noget, denne virus er så ny så vi ikke ved om den har indflydelse på det med link eller hva. Men en ting ved vi, den spredes i øjeblikket med lynets hast.
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom Læs her om at få deaktiveret din dcom, det er her de nye virus går gennem.
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#Gibe Den nye virus, prøv at hente denne stinger og se om den finder noget.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. september 2003 - 14:27 #22
http://www.eksperten.dk/spm/403656

Prøv lige at kigge i denne tråd, her har brugeren fundet ud af at det måske også kan være din host som kan henvise til forkert adresse. Nu skal vi simpelthen have fundet den fejl.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. september 2003 - 10:54 #23
Endnu en mulig løsning på dit problem. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-GB;q281679
Avatar billede mckilling Nybegynder
28. september 2003 - 21:45 #24
Hejsa - undskyld jeg har været fraværende hele ugen men jeg blev "desværre" nød til at tage til Malta. *G*
Jeg går straks i gang med at prøve alle forslag og muligheder. Du hører fra mig.
Avatar billede mckilling Nybegynder
28. september 2003 - 22:50 #25
Hej igen - og HURRAAAAA. Linket til Microsoft siden gav løsningen. Jeg tror min IE virker nu.
Tusind tak for supporten og 100 MEGET fortjente point til dig !! (og et virtuelt knuzzz som lovet)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. september 2003 - 00:37 #26
Velbekommen og mange tak både for knuzzz og point ;) Godt vi endelig fand løsningen.