Avatar billede bossnos Nybegynder
16. september 2003 - 09:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

ProAccess Adsl 512/512

Jeg har bestilt en adsl forbindelse til den skole jeg er ansat på. Jeg har bedt om 8 faste ip-er osv. for den skal vise vores webserver ud ad til, den skal hoste vores mailserver. og flere andre ting. TDC sender så en seddel til mig, hvor jeg skal udfylde nogle punkter.
Såsom:
smtp - privat ip (her ber de mig så skrive en ip ?)
pop3 - privat ip (her ber de mig så skrive en ip ?)
ftp  - privat ip (her ber de mig så skrive en ip ?)
osv. hvis nogen af jer, kender til dette og kan hjælpe mig til at få udfyldt den skide seddel så den kan returneres vil jeg blive overordentlig glad
Maskinerne, sidder på lan her og nu, og skal vedblive med det (regner med at jeg kan montere ekstra netkort.) da muligheden på VPN jo så er til stede for andre medarbejdere. de 200 point er kun en begyndelse.

På forhånd tak
Kristian
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 09:40 #1
SMTP, er IPen til jeres udgående post på mailserveren.

POP3, er IPen til jeres indgåene post på mailserveren.

FTP, er IPen til jeres FTP server, hvis sådanne haves, bruges ofte til upload af skolens hjemmesider.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 09:40 #2
Undskyld det er lige omvændt, POP3, til at sende med, og SMTP til at modtage med :D
Avatar billede nmh Nybegynder
16. september 2003 - 09:43 #3
Web server: I har en IP-adresse for den. Skriv den.
FTP: Hvis I vil køre en FTP-server skal det være IP-adressen for den. Men du kan f.esk. nu skrive Web-serverens adresse.
Mail-server:
smtp:, pop3: I skal her skrive adressen på den maskine, der skal være mail-server.
Avatar billede dittlau Nybegynder
16. september 2003 - 09:44 #4
llqpublic ->>

Jeg tror bare du skal holde dig til din 1. kommentar, så manden ikke bliver forvirret.

bossnos ->>

Har du prøvet at ringe til TDC, det kan jo være de kan hjælpe, ihvertfald efter du er blevet stillet om 5-6 gange.

/dittlau
Avatar billede bossnos Nybegynder
16. september 2003 - 09:47 #5
tdc tilhører en race på en anden planet, eller også gør jeg... i 2 timer stillede de mig om i går...
Det tdc vil, er at jeg skal sende denne seddel retur, hvor jeg så skriver nogle ip, så de kan konfigurere routeren, men hvor får jeg de ip-er fra, Da det jo er dem jeg har bedt om at få 8 faste ip-er.. ?
Avatar billede nmh Nybegynder
16. september 2003 - 09:48 #6
Du burde nok overveje at anskaffe en router. De koster ikke meget nu om dage.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. september 2003 - 09:54 #7
ups: Nu forstår jeg, at du har en router.
Den vil formentlig bnytte NAT.
Og så skal du også tale med TDC om hvilken interne IP-adresser, web-serveren og mailserveren skal have.
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. september 2003 - 09:55 #8
Jeg går ud fra, at TDC vil ha' oplyst de IP'er som dine servere har på dit eksisterende netværk, så de kan få åbnet for de korrekte porte i routeren, inden du får den leveret...
Avatar billede llgpublic Nybegynder
16. september 2003 - 09:57 #9
bossnos->> Har du en webserver kørende på jeres eget netværk, eller er i  iforvejen på internettet ?
Avatar billede bossnos Nybegynder
16. september 2003 - 13:27 #10
spotgun:
Har du tid til at prøve at uddybe din kommentar, da jeg tildels kan se at det er der problemet ligger. Men vil det så sige at jeg skal oplyse, at den ip serveren kører på nu (10.94.8.245 intern 62.242.1.154 ekstern). Men som jeg forstår det, så skal de jo egentlig bare tildele routeren nogle faste ip-er, og så står jeg selv for det med åbning af porte opsætning af firewall. osv.
jeg kan kontaktes på 99706114 hvis nogen mener de kan oplyse mig det nemmere på tlf.
Avatar billede nmh Nybegynder
16. september 2003 - 13:34 #11
Routeren skal sættes op, så den ved hvilken af jeres interne IP-adresser, der gå til webserver og hvilke, der går til mailserver etc. Men det er selvfølgelig noget, der kan ændres senere hen.
Så hvis TDC skal sætte routeren op, så ved de det.