Avatar billede bettemus1 Nybegynder
16. september 2003 - 08:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne *.rtf filer i explore

Jeg kan ikke åbne rtf filer i explore på min win xp maskine, er nødt til at gemme dem først. hvordan fjerner jeg denne irriterende funktion.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. september 2003 - 09:08 #1
Hvad sker der når du højreklikker og finder-åbn med, hvad står den så til?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
16. september 2003 - 11:38 #2
Der kommer en dialogboks frem.
Filoverførsel:
du er ved at hente filen:
XXX.rtf fra server xxxx

vil du åbne filen eller gemme den på computeren..?

så kommer der 4 knapper åbn...gem...annuler...hjælp

men åbn er nedtonet og spørg altid før filer af denne type åbnes er også nedtonet.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. september 2003 - 11:52 #3
Det lyder til at det er noget download der sker, prøv at vælg: gem,
og så tag den derfra. For hvad sker der hvis du prøver med: åbn?
Avatar billede dana Nybegynder
16. september 2003 - 20:32 #4
Hvis jeg forstår  dit problem ret, så skal filen ikke åbne i Explorer. Gem filen evt. på Skrivebordet og åbn den derfra. Den skulle gerne åbne i et tekstbehandlingsprogram.
Avatar billede dana Nybegynder
16. september 2003 - 20:45 #5
Hvad var det lige der ikke virkede? Hvad sker der når du gemmer den og prøver at åbne filen?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
16. september 2003 - 20:46 #6
Den skal åbne i explore, det er et reklamationsprogram der kører på en apache server hvor vi vedhæfter indscannede filer og andre documenter. Når jeg trykker på den vedhæftede *.rtf fil i programmet, så skal den åbne i apache browseren.
Man kan på win 98 og win2k maskiner. Håbede det var en eller anden sikkerheds instilling i XP nogen kunne hjælpe med.
Avatar billede dana Nybegynder
16. september 2003 - 20:54 #7
Så skal du jo "fortælle" filen hvad det er for et program den skal åbne i. Jeg går udfra at du ved hvad et rtf format er? Normalt vil den jo åbne i et tekstbehandlingsprogram, med mindre du fortæller den noget andet. Jeg har lige testet det selv i XP.
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
16. september 2003 - 21:03 #8
hvis du mener at jeg skal fortælle xp hvilket program rtf format skal åbnes med
under folderoption/filtyper, så lyder det som noget jeg ikke har prøvet. Jeg prøver imorgen og så får du forhåbentlig dine velfortjente point.

Tænk jeg fæhoved troede virkelig at xp selv kunne finde ud af den slags.hæhæ
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. september 2003 - 23:33 #9
En nem måde at gøre det på er, skriv i kør-cmd også skriver du:assoc
så finder den selv et program til associere med, sandsynligvis- Wordpad.
Du kan også bruge-assoc /?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
17. september 2003 - 10:54 #10
Den er associret med doc, så det er ikke der problemet er, for doc dokumenter kan jeg godt åbne.
Har prøvet at associre med wordpad men lige fedt hjælper det, den vil ikke åbne kun gemme og så kan jeg sagtens åbne bagefter(i word eller wordpad). Men det er en tids/plads røver at gemme filer før man åbner dem.
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. september 2003 - 11:31 #11
En mulighed kunne være at når du har siden åben, så starter WORD eller wordpad og så ta´r den derfra
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. september 2003 - 11:32 #12
siden=reklamationsprogrammet
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
17. september 2003 - 11:52 #13
det gør den med andre dokumenter oprettet i word og ligeså med billeder, de bliver også bare åbnet.....bare ikke rtf........
Avatar billede dana Nybegynder
17. september 2003 - 12:02 #14
bettemus1> Hvad har du fundet ud af? Vil du stadig at dit rtf.doc skal åbne i Internet Explorer?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
17. september 2003 - 21:05 #15
Har fundet de vise sten........når jeg åbner et doc dokument, så spørger windows om jeg vil åne eller gemme.....der er sat X i en lille checkbox der siger spørg hver gang om du vil åbne, da jeg fjernede x'et så åbnede rtf pludselig uden problemmer.
Tak for den ellers venlige deltagelse i spørgsmålet