Avatar billede henne Nybegynder
15. september 2003 - 17:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skift public folders i klient mailboxen

Hej,
Når man opretter en mailbax på en Exchange server, tildeler den jo selv sin default public folders. Nu har jeg oprettet på serveren et nyt public folder tree og tildelt et publiv folder store - og det ser ud til at køre.
Nu vil jeg bare gerne skifte Public folders på nogle af klient mailboxene.
Hvordan gør jeg det ?
Simpelthen fordi at det er et nyt firma som ikke har noget at skulle gøre i de plublic folders vi har i forvejen - så jeg tænkte at dette måtte være den smarteste måde at gøre det på!
Avatar billede kedde65 Praktikant
15. september 2003 - 18:02 #1
Det er korrekt at det ville være smart, hvis man kan det. Problemet er blot at det kan man ikke - MAPI klienter som Outlook understøtter kun et public folder træ og det er defualt træ strukturen. Dit problem kan du løse med sikkerhed på mapperne. Du kan oprette 2 grupper, en gruppe til hvert fima og herefter sætte rettigheder på træ strukturen så det kun er de maper til firma B der bliver vist når de logger på Outlook.

VH CK
Avatar billede henne Nybegynder
16. september 2003 - 08:02 #2
øv bøv - det var da ærgeligt! Hvad skal man så bruge det til ?
Nå men sådanne er det - dit svar er accepteret. Men hvis jeg lige må snige et spørgsmål ind så!
Hvis jeg laver de to grupper som du siger.
Eksempel:
Gruppe1/Mail
Gruppe2/Mail
hvordan kan jeg så lave det at de ikke ser "Gruppe1" og "Gruppe2" i deres træ men kun folderen "Mail"? Det er noget med "viewable" hvor de to grupper ikke skal være synlige - forklarer jeg mig godt nok?
Avatar billede kedde65 Praktikant
16. september 2003 - 16:54 #3
For det første gå ind på træ til gruppe 1. Højreklik og vælg egenskaber herefter klikker du du på fanebladet sikkerhed og vælger at tilføje gruppe 2, så sætter du mappen til ikke at være synlig for gruppe 2 og det samme for den anden gruppe.

Hvad angår flere public folder træer, så bruges yderligere træ strukturer til webmail. Dvs. du kan tilføje et ekstra træ og så via din browser gå ind og kigge på det.

VH CK