Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 16:18 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg opløsning 800x600?

Efter formatering kan jeg ikke få anden skærmopløsning end 640x480 og 16 farver. Troede drivere lå på medfølgende CD, men det var ikke tilfældet. Skærmkortets fabrikant kan jeg ikke se, der er kun et nr. 81207264. Kan nogen hjælpe mig? Jeg er en ældre mand uden den store PC-viden.Jeg bruger Windows 98 SE.
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2003 - 16:20 #1
Du skal have fundet ud af, hvilket kort, det er inden, du kan finde driver. Download sisandra og installer det, det kan fortælle dig at om din maskine. www.sisoftware.co.uk/sandra
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 16:22 #2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 16:32 #3
Enig med peet49. Vi skal først have fundet ud af hvilket kort du har.
Et andet godt værktøj er:
http://www.aida32.hu/aida-download.php

Skriv hvad der står i:
Grafikkort | PCI/AGP video

samt hvad der står i:
motherboard | motherboard | motherboard navn.

Så kan vi lokalisere dine drivere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 16:34 #4
Eller evt, kig efter når du genstarter din pc. Det allerførste der skrives på skærmen er oplysninger om grafikkortet.
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 17:03 #5
Jeg har nu kørt aida32 og den fortæller at grafikkortet er ATI 3D-RAGE IIC
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 17:04 #6
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 17:06 #7
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 17:07 #8
hm hm
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 17:07 #9
Mit var et svar ligeledes!
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 17:08 #10
Motherboard navn: AOpen AX59 PRO
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 17:11 #11
Du skal bare hente de drivres vi linker til
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 17:24 #12
http://download.aopen.com.tw/downloads/userdownload_List.asp?Publish=Yes&nowok=Yes&RecNo=3358&Model=AX59 Pro

Du bør også lægge denne driver på for at det kommer til at køre ordentligt. Det er via 4in1 drivere til dit motherboard.
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 17:55 #13
Jeg har nu downloadet alt hvad I har foreslået, men når jeg vil opdatere driveren får jeg besked om at den er ukendt. Skal jeg installere alligevel?
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 17:55 #14
ja du skal
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 18:24 #15
Jeg fatter det ikke! Når jeg vil opdatere driveren til grafikkortet får jeg den besked, at den bedste driver til Standard PCI-grafikkort VGA.
Avatar billede qwinzy Nybegynder
15. september 2003 - 18:49 #16
køb et nyt grafikkort vis det er onbord det du har nu der følger en driver med der sikkert vil løse dit problem...
ellers kan det være at din skærm er ved at gå i styker

//Qwinzy
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 19:04 #17
Hvilke drivere er det du har forsøgt med ?

Kør først via 4in1 drivere, genstart og derefter de drivere jeg linkede til. Så burde det virke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 19:05 #18
Her er det direkte link til de drivere jeg har foreslået: http://mirror.ati.com/support/drivers/win98/win984112474.html
Avatar billede qwinzy Nybegynder
15. september 2003 - 19:15 #19
jeg forslår ikke nogen driver da jeg ikke ved hvilken skærmkort det er til men vis jeg vidste det ville jeg nemt kunne finde det.........

// Qwinzy
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 19:18 #20
quinzy >> Hvis du nu læste alle kommentarerne, ville du vide hvilket grafikkort det var.
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 19:18 #21
:-)
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 19:28 #22
flot fordeling! velbekomme
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 19:29 #23
tonnybrandt: Tusinde tak. Min skærm er nu perfect, det sidste link, var det der skulle til. Tak! Jeg har også problemer med min anden PC, måske det også er en opgave for dig. Også tak til alle andre som har hjulpet.
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 19:31 #24
Jeg kender ikke systemet her. Hvis jeg har lavet noget forkert med pointfordelingen, så lad mig det vide. Det har i givet fald ikke været min hensigt.
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 19:33 #25
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 19:33 #26
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 19:36 #27
ird >> Det var de faktisk ikke. De der rage128 er ikke de rigtige til et rageIIc. Jeg kan huske jeg har jagtet dem før. (ellers havde jeg ikke søgt efter driverne, hvis jeg mente at du havde fundet dem allerede)

Takker for point :-)
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 19:40 #28
ird, det er muligt at de også er på dit link og jeg har også downloadet dem, men det funkede først da jeg brugte det sidste link fra tonnybrandt. Jeg beklager at jeg åbenbart har lavet noget forkert og som sagt det har ikke været hensigten. Hvordan kan jeg rette fejlen?
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 19:41 #29
Som tonnybrandt lige nu siger, kunne jeg ikke finde nogen der hedIIC på ird's link.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 19:44 #30
buster58 >> Du har ikke gjort noget forkert !!!

Det er dit spørgsmål og du bestemmer suverænt hvem du vil dele point ud til. Der eksisterer også fair play blandt os modtagere af point, og hvis jeg mente at ird og jeg skulle have delt, ville jeg ikke være bleg for at lægge et spørgsmål med pointene til ham, men ikke i dette tilfælde.

Sorry ird, men du burde vide at jeg er fair. Vi har da været i spørgsmål sammen før.
Avatar billede buster58 Nybegynder
15. september 2003 - 19:45 #31
Jeg kan forstå, at det åbenbart betyder noget med de point. Jeg har endnu ikke haft tid til at sætte mig ind i reglerne. Jeg har i hvert fald været meget glad for den hjælp jeg fik og betalte gerne flere point. Nu er mit barnebarns PC ok, så han bliver glad. Nu må jeg så se om jeg også kan få løst problemet med min egen. TAK!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2003 - 19:46 #32
Velbekomme :-)
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 10:57 #33
Anytime