Avatar billede dawn Nybegynder
15. september 2003 - 16:10 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

Windows 98

Jeg har faktisk to spørgsmål;
Hvordan install. jeg windows 98 igen?
og;
Hvad menes der med at min browser ikke passer sammen med JavaScript? Har prøvet at lave en hotmailadresse, men kan ikke få lavet en såkaldt "postkasse" - hvorfor?
Kan jeg opgradere fra Eksplorer 5 til 6?
Har desværre ikke så mange point at give af.
dawn
Avatar billede riversen Nybegynder
15. september 2003 - 16:13 #1
der er en win98 kategori...spørg der
http://www.eksperten.dk/kat/18
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 16:17 #3
Avatar billede dawn Nybegynder
15. september 2003 - 16:25 #4
Well, sorry, jeg kan ikke finde rundt i dette cyperspace. Kan ikke give nogen point da jeg ikke ved om det virker.
dawn
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 16:27 #5
¨Så vent med at lukke til du har prøvet
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 16:28 #6
http://www.ebruger.dk/faq/

God ting og læse gennem
Avatar billede dawn Nybegynder
15. september 2003 - 16:31 #7
Jeg er ikke helt evnesvag, dette problem er større end sådan noget man bare fejer af med nogle manueler og adresser.
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 16:34 #8
Hmmm!! Var da bare for at hjælpe dig ok
Avatar billede dawn Nybegynder
15. september 2003 - 17:08 #9
Okay, men der er noget rive ruskende galt med denne splinterny pc, eller mig, for den går ned konstant og jeg får at vide "press any button", hver gang jeg åbner maskinen. Derfor mente jeg at det evt. ville hjælpe at evt. opgradere den, men da jeg ikke kan finde rundt herinde, og robotten er den eneste som forstår min måde at tale, han har dog mistet tålmodigheden, ja så må jeg afvise alt og finde det rigtige sted at starte med det første problem. Tak for interessen.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 10:28 #10
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 10:28 #11
Nej, har ikke helt mistet tålmodigheden. Har bare travlt med at bygge i fritiden.

Men kan kun være enig i, at den pc kunne trænge til en ominstallering.
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 10:59 #12
Ja, helt enig. Min søn kiggede på den igår, men lavede endnu mere rod, end jeg nogensinde har gjort - da han var gået,opdagede jeg, at højttaleren i den nederste meny, var forsvundet, og ganske rigtigt, jeg kan nu ikke hverken høre lyde fra computeren selv eller mine CD.
Når jeg åbner, fortæller den mig at den mangler en "noget med -drill cd", havde jeg vidst at du havde svaret havde jeg skrevet det ned, det kan jeg gøre næste gang jeg åbner - i løbet af to, tre timer.Så det er altså hovedproblemet ligenu - at få lyd på igen.
Jeg mister snart tålmodigheden. k.h.Dawn
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 11:00 #13
Formatering!!
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 11:03 #14
Nej ikke med dig, men med dette monster af en maskine - alt hvad jeg gør som går glidende for andre, går altid galt for mig, også selv om jeg gør nøjagtig hvad jeg får besked på. Vi høres ved, hvis du gider.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 11:25 #15
ird>> Vi er kommet på opgave her ;)

En masse howtos'e at kigge på. Kedeligt, men desværre nok nødvendigt *s*:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdefault.aspx%3Fscid%3Dfh%3BEN-US%3Bw98howto
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 12:30 #16
Nu skal I to ikke tale bag min ryg - fy!
Jeg lovede at skrive ned hvad den beder om i begyndelsen;
DLL-fil,C:/WINDOWS/SYSTEM/CRTDLL.DLL
Nu husker jeg også hvad min søn gjorde, han prøvede at "rense" min pc for alle de fejl jeg har lavet, han har muligvis renset lidt for godt ud, hvad ved jeg. Pludselig gik den over i svensk, så tastaturet ikke virkrde som det skulle, vi kunne f.eks ikke skrive@
og det er jo ikke så godt, han fik det lavet om, men med det resultat at der kom til at stå DA, der hvor min højttaler før var.
Da han var gået, fandt jeg det sted han havde lavet alt det rod og fik DA væk, men lyden forblev tavs, hvis man kan sige sådan. Vi hentede også et af de virusprogrammer ned, Norton, bort set fra han ikke fik det sat på skrivebordet. Han slettede mit uden tvivl uduelige AVG-antivirusprogram. Jeg har i dag opgraderet fra Microsoft 5 til 6, det skulle jeg måske ikke have gjort? Du, Robot, sagde til mig en gang at jeg hellere skulle skrive for meget end for lidt. Muligvis er der ingen brugelige informationer i det jeg her har skrevet, men hvordan kan jeg vide det - og lige en ting, jeg er muligvis skør men jeg er ikke dum!!!!!!!!!!!!!!!!
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 13:55 #17
*smiler medfølende*

Muligvis er den hjælp din søn giver, mere en bjørnetjeneste for dig.

Det "DA" der står nede i hjørnet, er tastaturopsætningen, og står for Dansk. Ikonet kan vives og fjernes efter behov, som du har fundet ud af.

Mht. antivirus, så har vi da fundet ud af det?????

Og jeg går ud fra du tænker Internet Explorer 5.0 og 6.0, og denne nye version er fundet via windows opdateringsfunktion. Dette skader aldrig (sjældent i hvert faldt *s*), at have denne fuldt opdateret.
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 13:58 #18
crtdll - crtdll.dll - DLL Information:

DLL File: crtdll or crtdll.dll
DLL Name: Microsoft C Runtime Library
Description: Contains Standard C Library Functions such as printf, memcpy and cos
System DLL: No

Common Errors: File Not Found, Missing File, Exception Errors
Solution: Download WinTasks to find out which application is using this DLL. Many problems can be solved by resinstalling this application. If the DLL is missing, download it to your windows system folder.

Hent den her:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?crtdll
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 14:23 #19
"smiler tilbage med et mellemfornøjet smil"
Hvis det ikke tar' mere end et splitsekund at download så er det hermed gjort. Jo, jeg har ikke nogen virus, orm eller andet.
Nu vil jeg trække mig tilbage og se om det virker, but I´ll be back.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 14:41 #20
Nu har jeg den to gange på skrivebordet, den leder stadig efter en manglende fil. Hvad gør jeg forkert? Nu orker jeg snart ikke mere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dawn.
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 14:50 #21
hvorfor pokker formatere du ikke den pc og får en frisk start!!

Og forstår ikke hvorfor du bliver ved med at smide dine indlæg som svar
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:01 #22
Hey,hey, sådan taler man ikke til en 49årig gammel pige. Jeg ved for pokker ikke hvad du mener med formatering, hvis jeg får en frisk start, som du siger, hvis jeg gør det jeg ikke ved hvad betyder, mister jeg så ikke alt hvad jeg har på min pc nu? Hvis jeg gør det, så må jeg finde hjælp andre steder. Du skal fane.....
ikke tale til mig på den måde, og hvorfor jeg svarer? Jeg troede vi var i en dialog her, men det har jeg åbenbart også misfprstået, det er jeg jo så go' til ikke sandt.
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:04 #23
Ja da blev hun edde..... så gal at hun ikke en gang kunne ramme de rigtige taster, det skal jeg vel også ha' i hovedet nu?
en meget gal dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:06 #24
Hvis jeg ikke kan få et svar som jeg forstår, trækker jeg mig tilbage, i øvrigt var det robotten jeg talte til vedr. mit mislykkede forsøg på at få min lyd tilbage.
dawn
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 15:06 #25
Rolig nu!

Mente at når du selv smider et indlæg skal du smide det som en kommentar og ikke et svar!
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 15:06 #26
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:12 #27
Også hvis jeg svarer på noget? Jeg er skam helt rolig, det bliver jeg nød til at være med 4000,-kr. ud af vinduet uden lyd, og ingen svar fra den hårdtarbejdende Robot. Men jeg prøver din adresse.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 15:16 #28
Et tip: Undervurder ikke ird's hjælp ;)
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:17 #29
Jeg har kun start-up disk windows se, så hvilke af disse foreslag på din adresse skal jeg bruge? Og er du sikker på at jeg ikke mister hvad jeg har, det er meget vigtigt for mig?
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:20 #30
Til Robotten,
Jeg undervurderer ikke nogen, men I taler altså somme tider så teknisk at en stadig nybegynder ikke kan følge med. Præcis derfor har min nevø opgivet at hjælpe mig, fordi han ikke kan finde ud af at komme ned på mit nivue mere!
dawn
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2003 - 15:22 #31
Små skridt giver også en rejse til sidst.
Kopier den .dll fil du har hentet ned over i mappen C:\Windows\system
Genstart og se om ikke det hjalp på det problem.
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 15:23 #32
Thx Robotten :-)
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 15:24 #33
Vi er ikke på et andet punk end du er. Vi forsøger jo at forklare dig hvad du skal, men læser du overhovedet det gennem vi skriver ordenligt :-)
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 15:27 #34
du spørger ligeledes hvordan du installere 98 igen og her er hvordan som jeg smed tidligere. Hvis du altså ikke får det løst uden..

2) Insert your Win98/Me CD into the CD Rom drive.
3) At the A: prompt type X:\Win98\Setup.exe (for Win98) or X:\Win9x\Setup.exe (for Win Me) where X: is your CD-ROM drive.
4) Proceed with the install. When prompted for the install location, you'll see C:\Windows.000. Choose Other directory and change this to the drive you wish to install 98/Me to and name the folder Windows (or something else if you prefer).
5) Complete the Win98/Me install.  Allow the computer to boot into Win98/Me.
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 15:29 #35
Og ved ovenstående operation mister du ikke noget vigtig data. Men selvfølgelig anbefales der, at tages backup - sådan bare for en sikkerheds skyld *s*
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 15:32 #36
Ja en backup er altid dejligt. Efter min egen erfaring er det ikke en god løsning at reparere sit system så vælger altid selv en ren installation
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:45 #37
Selvfølgelig læser jeg hvad I skriver, og det er netop det som er problemet. Jeg har ikke en CDrom ved navn Win/Me, da maskinen er købt "fra bagdøren" so to speak. Okay, han har license og så videre, men jeg har ikke de færdiglavede Cdrom, kun dem han har lavet og skrevet udenpå, hvilket jeg ikke forstår en brik af. Til min gamle pc havde jeg en rom som jeg kunne bruge hver gang jeg skulle have tilføjet eller fjernet noget, nu har jeg som sagt kun to. Den ene hedder win. second edition.Er det den du efterlyser?
Den anden er til Nero + update Nero express. Den skal vi ikke bruge her. Jeg synes at du stadig er "rude". Der er ikke nogen grund til at overfalde mig, I kan jo bare lade være at svare hvis jeg er så irriterende. En anden ting, skal windows ikke uninstalls først før det skal install. igen? Da jeg ikke er et teknisk menneske kan jeg heller ikke forstå det tekniske engelske computersprog - sorry, jeg kunne skrive side op og side ned på engelsk til dig om The criminal mind, og du ville måske ikke forstå en skid. Blot et eksempel. Er Win98/ME det samme som Win98/SE? I am only asking.
dawn
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2003 - 15:49 #38
Vi prøver lige med den CDrom der hedder win. second.
Sæt den i dit CDrom drev, klik på Start=>Kør skriv SFC og klik på OK
Det reparerer eventuelle korrupte systemfiler, og samtidig får vi konstateret om det er den rigtige CD.
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 15:52 #39
Vedr. Back up,  kan ikke lade sig gøre endnu, da min maskine begyndte at "fryse", da jeg ville lægge det ind jeg har fået tilsendt af en ven? eksven? Ville vente til jeg havde fået ordnet alle mine hick-ups. Kan ikke bruge alm. disk, de kan ikke indeholde alt det jeg har, som f. eks 1060 sider.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
16. september 2003 - 16:02 #40
Har ikke brændt dig af, kan bare ikke lige følge med fejlmængden. Men bliver heldigvis supporteret af andre brugere herinde også ;)
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 16:14 #41
Har gjort som du sagde med hensyn til den CG jeg har, hvad nu?
dawn
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2003 - 16:18 #42
Hvad sagde maskinen til det?
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 16:20 #43
Den gik ned!
dawn
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2003 - 16:30 #44
OK,p..
Næste skridt er en startdiskette, har du en sådan, ellers må du lave en.
det gør du i tilføj/Fjern programmer, eller du henter en her: www.bootdisk.com
Vælg en win98 OEM
Du henter .exe filen ned, dobbeltklikker på den så kopierer den sig selv over på en diskette, så der skal selvfølgelig sidde en diskette i drevet, der må slettes.
Når det er gjort, sluk helt for din PC, sæt disketten i og lad den starte op på disketten.
Hvis du får en A:\> er alt som det skal være, tag disketten ud og brug IBMgrebet *S*, altså tryk på <Ctrl><Alt><Del> samtidigt, så skulle du gerne reboote og ende i win98.
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 17:05 #45
Det smerter mig at sige det her, men hverken USA eller Sverige har
WIN98 OEM, men de ville føre den på ønskelisten? Og jeg brugte din adresse, men fik dog blot det samme som jeg fik før, jeg valgte den som var tættst på det jeg har brug for, og jeg prøvede såmænd også at trykke på noget helt tilfældigt, begge gange det samme, jeg må gøre et eller andet forkert, hvad ved jeg ikke, nu har jeg pludselig en "Ny wave.lyd" på mit skrivebord, som jeg ikke kan bruge til noget. Så hvad gør jeg forkert, jeg vil virkelig gerne vide det? Jeg går et øjeblik, skal købe ind and I have to pee.
dawn
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2003 - 17:18 #46
Giv mig en mailadresse, så skal jeg sende den bootdisk til dig, ellers skriv til from09sej@webspeed.dk hvis du ikke vil offentliggøre din egen.
Skriv bootdisk i emne.
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 17:44 #47
Den er allerede fremme et eller andet sted i denne labyrinth, så det gør mig ikke noget <bisgaard@galnet.dk> men du skal ikke sende mig noget hvis det koster dig en hel masse besvær, jeg er vidst besværlig nok i forvejen. Tak .
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 17:48 #48
Se, jeg kan ikke gøre noget rigtigt, hvorfor skiftede den nu ikke farve?  bisgaard@galnet.dk
Der er virkelig noget galt her.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
16. september 2003 - 18:24 #49
Undskyld, men jeg har stadig lydproblemer, eller mangel på samme.
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
17. september 2003 - 08:39 #50
Endnu et program at hente hjem:
http://download.com.com/3000-2086-10132058.html?tag=lst-0-1

Et analyseringsprogram, der fortæller havd der er af hardware indhold i din pc.

Lig resultatet her, og vi kan hjælpe dig videre med lyden.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 10:49 #51
Robotten>>Jeg har pr. mail aftalt med Dawn, at hun kommer ud til mig med sin PC, det tror jeg er den bedste løsning, at sidde med den og få de fejl dissekeret og fjernet.
Avatar billede robotten Praktikant
17. september 2003 - 10:58 #52
fromsej>> Udemærket, der er desvæære lidt for langt for mig, heroppe i det mørke Nordjylland ;)
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 12:33 #53
Til robotten,
Jeg skriver lige en mail til dig, hvis du gider læse den.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 14:30 #54
Til robotten, så fandt jeg dig alligevel. Som sagt for at slutte this never ending story, slutter jeg her og skal nok lade være at forstyrre jer igen. Jeg forstår bare ikke, hvis ikke I er her for at hjælpe folk som os hvad så?Ta' det ikke så tungt jeg er selv træt af mig og dette monster. Om det er retfærdigt eller ej, du får mine 15 point.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 14:32 #55
Til fromsej,
Min Nevø kommer og kigger på tingene i morgen, så måske klarer vi det selv, ellers tak for tilbuddet,
dawn
Avatar billede robotten Praktikant
17. september 2003 - 14:34 #56
Og det fik jeg så ikke, du tog dem selv, ved at acceptere dit eget svar.
Jeg havde ikke lagt et svar, og derfor var der ikke noget at kunne accepterer.
Men håber, du får fod på det med pc'en efterhånden.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 14:36 #57
Dawn>>OK, men mit tilbud står stadig ved magt.*S*
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 14:59 #58
Til robotten,
Sorry, Jeg har oveni "monsterproblemer" også øjenbetændelse, det føles som om nogen stikker mig i øjet med en nål, da jeg så gik op for at få noget smertestillende var der vand over hele køkkengulvet, min elektriske keddel er utæt. Med hensyn til de point så finder jeg vel ud af det på et tidspunkt
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 15:00 #59
Til fromsej, Læs hvad jeg lige har skrevet til robotten.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 15:02 #60
Nu har jeg lavet rod nok for en dag, skal op og tørre vand op.
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 18:16 #61
For at sætte en sløjfe om dette emne, vi alligevel ikke kommer længere med, Jeg har nu prøvet ird's måde, fromsej's måde og jeg har sågar grebet til sidste udvej EDB-hæftet Windows98, hvori der står hvordan man gør hvis man mangler et program - stadig ingen lyd, og det var jo det jeg efterlyste til sidst. Tak til jer alle jeg opretter et nyt spørgsmål.
Avatar billede robotten Praktikant
17. september 2003 - 18:20 #62
"The show must go on"
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 18:24 #63
First act in the show: The sound of Silence.
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 18:44 #64
"And then the rest was silence"
dawn
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 18:46 #65
"Silence is golden"
Avatar billede ird Praktikant
17. september 2003 - 19:09 #66
*LOL* sig mig er det her "døde poeters club" :-)
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 20:35 #67
Yes!
Avatar billede dawn Nybegynder
17. september 2003 - 20:41 #68
Det er da altid rart at høre fra en computerfreak, der har en smule humoristisk sans, "Lend me your ears!"