Avatar billede centerrevision Nybegynder
15. september 2003 - 14:50 Der er 15 kommentarer

Dokument er åbnet

Ved dobbeltklik på et excel dokument åbnes dokumentet som normalt, men der kommer en boks op hvor i der står:

Et dokument ved navn "eksempel" er allerede åbnet.

Dokumentet er dog ikke åbnet mere end en gang og er heller ikke åbnet af andre brugere. Når man lukker boksen ned, kan man bruge domkumentet som om intet var galt.

Det sker kun ved excel og ikke ved andre office programmer.

Hvad skyldes dette og hvad kan man gøre for af få det væk?
Avatar billede janvogt Praktikant
15. september 2003 - 14:54 #1
Måske er der et skjult ark?
Prøv at tjekke under Vindue->Vis
Avatar billede centerrevision Nybegynder
15. september 2003 - 15:02 #2
Nej, har prøvet
Avatar billede janvogt Praktikant
15. september 2003 - 15:37 #3
Måske ligger der noget VBA-kode i arket, som prøver at åbne den fil, som allerede er åben?

Prøv at trykke ALT+F11 og se, om der ligger nogen moduler med kode i.
Kig specielt efter Workbook_Open.
Avatar billede centerrevision Nybegynder
15. september 2003 - 15:50 #4
Har lige kigget men der er ikke nogen koder. Det er ved alle excel dokumenter!
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2003 - 15:56 #5
Prøv at slukke din pc. Tæmd den igen og umiddlebart efter sletter du alle temp filer.  Normalt i c:\windows\temp

Prøv så om det hjælper på Excel mappen.
Avatar billede centerrevision Nybegynder
16. september 2003 - 08:12 #6
Har hjælper desværre ikke.
Avatar billede aheiss Praktikant
16. september 2003 - 11:20 #7
Går ud fra denne fil opfører sig sådan på andre pc'er også. I det tilfælde kunne det da være interessant at se den. Er den hemmelig ? - ellers må du da gerne sende den til ah6@sol.dk. Slet evt. data o.lign. Så kunne man jo eksperimentere lidt.
Avatar billede centerrevision Nybegynder
16. september 2003 - 12:39 #8
Det er ikke kun denne fil, men alle excel dokumenter.

Vi har lige fået nye computerer, og det er efter tilslutningen af dem at dette problem er kommet. Det virker normalt på de gamle.
Avatar billede bak Seniormester
16. september 2003 - 12:50 #9
Hvordan virker det hvis du åbner filen fra excel ?
Avatar billede centerrevision Nybegynder
16. september 2003 - 12:55 #10
Så virker det som det skal, men hvordan får jeg det væk?
Avatar billede bak Seniormester
16. september 2003 - 12:58 #11
Grunden til jeg spørger er at hvis din stifinder er sat op til at åbne filer med Enkelt klik og musens dobbeltklikhastighed er sat lidt langsom, vil nøjagtig dette kunne ske.
Så er løsningen i stifinderen under Funktioner - mappeindstilling - fanebladet Standard at sætte systemet til at åbne kun ved dobbeltklik.
Avatar billede bak Seniormester
16. september 2003 - 13:00 #12
Du kan også ændre det under Musens indstillinger i kontrolpanelet
Avatar billede centerrevision Nybegynder
16. september 2003 - 13:06 #13
Systemet er sat op til dobbeltklik og musens indstillinger er også ok.

Det sker også selv om jeg ikke bruger musen, men åbner dokumenterne ved hjælp af enter. Det eneste sted det ikke sker er hvis dokumentet åbnes gennem excel, men det er jo belastende at gøre det hver gang.
Avatar billede krask Nybegynder
23. september 2003 - 09:05 #14
Har du prøvet at søge efter dokumentet "eksempel" i din stifinder? Hvis ikke så prøv at slette alle forekomster incl. shortcuts
Avatar billede frankhp Nybegynder
10. august 2007 - 10:28 #15
Jeg har selv sloges lidt med det samme problem men har konstateret at hvis jeg har programmet Excel åbent i forvejen og dobbeltklikker på samme regneark kommer fejlmeldingen ikke. Problemet opstår ikke med det samme regneark bare på en anden computer så det er jo ikke selve filen der er noget galt med men derimod opsætningen af netop min PC. Ikke noget stort problem bare pi..eirriterende ikke at kunne finde en årsag!