Avatar billede kragamud Nybegynder
15. september 2003 - 13:30 Der er 6 kommentarer

Javascript menubar

Jeg kender næsten intet til Javascript og vil derfor gerne vide hvordan www.boomtown.dk `s menubar er lavet ???
Hvor mange billeder består den af og hvordan laver man den.

Da det er et rimligt vigtigt spørgsmål setter jeg 200 points på spil til den som kan give mig et link til en side hvor jeg kan lære det eller forklare mig det.
Avatar billede powerade Nybegynder
15. september 2003 - 13:37 #1
Hvis du ska bruge en menu eller noget lignende Javascript er dette stedet at kigge...
http://javascript.internet.com/

Har fundet en menu til dig der minder lidt om Boomtowns...
http://javascript.internet.com/navigation/cascading-menu.html
Men ellers er der masser af andre muligheder derinde.. God fornøjelse..
;o)
Avatar billede kragamud Nybegynder
15. september 2003 - 14:33 #2
Det er også meget fedt tak men det er mere det med at de er "skrå" altså en firkant men ikke kvadretisk hvis du ved hvad jeg mener ?
Når man holder musen over kommer der en mouseover funktion der gør at den lyder (viser et andet billede) men det går jo ind over hinanden.
Det er det jeg gerne vil hvide hvordan man gør.
Avatar billede powerade Nybegynder
15. september 2003 - 14:37 #3
Det kan du gøre med CSS, f.eks.
A:link{color: #3355CC;}
A:active{color:#3355CC;}
A:visited{color:#3355CC;}
A:hover{color:#556677;}
Behøver du ikke at bruge billeder til...
Er vel heller ingen grund for at lave noget der ligner Boomtowns menu på en prik?? Gør vel ikke noget at man laver sin egen stil??
Avatar billede qwinzy Nybegynder
15. september 2003 - 19:10 #4
jeg vil gøre et forsøg på at finde alle de koder de har brugt til at lave menyen nåer jeg har det skal du nok få besked

// Qwinzy
Avatar billede kragamud Nybegynder
15. september 2003 - 21:38 #5
Jeg kender godt til CSS men det er jo ikke det jeg spørger om, det er det med de er skrå og hvordan man gør det ???
Avatar billede roenving Novice
27. oktober 2003 - 10:42 #6
Man gør det med en stribe billeder som indeholder de forskellige tilstande ...