Avatar billede leon85 Nybegynder
15. september 2003 - 12:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SVCD format

Hvilket program ken jeg bruge til at afspille SVCD filer?
Avatar billede devradio Nybegynder
15. september 2003 - 12:07 #1
Avatar billede leon85 Nybegynder
15. september 2003 - 12:10 #2
Powerdvd er godt, men det koster penge. Og den version, jeg kan downloadem kan kun afspille 30 minutter af gangen. Jeg tænkte mere på freeware, eller måske codecs?
Avatar billede devradio Nybegynder
15. september 2003 - 12:11 #3
www.vcdhelp.com er en god side med links til både codecs og afspillere.
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
15. september 2003 - 12:12 #4
Hvis du har et DVD drev i din maskine, så følger der jo som regel et program med til at afspille DVDs, den kan også afspille SVCD.
Avatar billede leon85 Nybegynder
15. september 2003 - 12:19 #5
Min DVD player kan ikke afspille/understøtte SVCD's.
Avatar billede devradio Nybegynder
15. september 2003 - 12:20 #6
Hvad er det for en da?
Avatar billede leon85 Nybegynder
15. september 2003 - 12:22 #7
Det er DVD Express fra Mediamatics.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. september 2003 - 12:26 #8
dette er et freeware dvd program som understøtter SVCD og VCD plus div andre

http://www.brennessel.com/brennessel/downloads/files/sthsvcd.exe
Avatar billede zeus19 Nybegynder
15. september 2003 - 12:32 #9
du skal ikke lade dig snyde af det er kinesisk eller japansk, alle menu´er og programmet er med engelsk understøttelse
Avatar billede miss-g Seniormester
15. september 2003 - 13:04 #10
To play MPEG2/SVCD with Windows Media Player you need a software DVD Player installed or a MPEG2 Codec. But note that playing a SVCD directly from a CD usually don't work well with Windows Media Player and Media Player can also cause audio sync problems and wrong aspect ratios(it depends on what kind of mpeg2 codec or dvd player you have installed).

MPEG-2 codec til Windows media player:
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=323#comments

Ellers er WinDVD et af de bedre. Ved ikke om du kan se hele CD´en i deres trial version:
http://www.intervideo.com/jsp/Product_Download.jsp?p=WinDVDPlatinum
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2003 - 13:49 #11
enig med miss-g :o)
WinDVD er en af de bedste MPEG2 afspillere efter min mening - men den koster desværre.
Men ellers kan du med et MPEG2(SVCD) afspille DVD på stor set alle afspillere.
Avatar billede leon85 Nybegynder
16. september 2003 - 09:32 #12
Nu kan jeg godt afspille filen, ved hjælp af sthsvcd. Kvaliteten er dog ikke så specielt god. Skal man egentligt have en stærk computer