Avatar billede f2f4 Novice
15. september 2003 - 11:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XSLT der opretter HTML med scriptkode!?

Jeg har et XSLT dokument der kan generere en html form. På denne form ønskes nu et lille tjek på en onkeypress event, i dette (javascript) tjek benyttes ==, < og >!

< og > fejler (selvfølgelig fordi det opfattes som tag da det er i en xsl fil) jeg her også prøvet med specialtegnene &lt;, &gt; og &#60; men med samme fejl.

Ken det overhovedet lade sig gøre? Hvis ja hvordan!?

På forhånd tak for evt.  hjælp.
Avatar billede janegil Nybegynder
15. september 2003 - 11:49 #1
Kanskje med CDATA ?

<script type="text/javascript">
<![CDATA[
alert("<");
]]>
</script>
?
Avatar billede frankeman Nybegynder
15. september 2003 - 11:49 #2
du skriver ike hvilken parser du kører med, men følgende virker fint med msXml 2.0 parseren.

så har du bare et styk javascript kode i parent vinduet

<tr onclick="window.parent.markerNoget(this);">
</tr>
Avatar billede f2f4 Novice
15. september 2003 - 11:58 #3
janegil: Jeg tror det desværre ikke:
Dette virker:
function inputTal(e, fld) {
<![CDATA[
charCode = (e.which)?e.which:e.keyCode;
alert(charCode);
if (charCode == 57) {
return false;
} else {
return true;
}
]]>
}

Dette 'stadig' virker:
function inputTal(e, fld) {
<![CDATA[
charCode = (e.which)?e.which:e.keyCode;
alert(charCode);
if (charCode > 57) {
return false;
} else {
return true;
}
]]>
}
Avatar billede f2f4 Novice
15. september 2003 - 12:02 #4
frankeman: Undskyld - jeg forstår ikke helt dit svar!?

Mit program er en java applikation, så vidt jeg ved er 'parseren' Xalan 2.
Avatar billede f2f4 Novice
15. september 2003 - 12:05 #5
janegil: Ja undskyld jeg skrev forkert ... det nederste eksempel af ovenstående virker ikke!
Avatar billede frankeman Nybegynder
15. september 2003 - 13:57 #6
sorry troede at du lavede en klient application, hvor man ofte har xslt genereret html kode i en iframe. F.eks. en tabel, så kan man fra iframen refere ud til javascript kode på nævnte måde. Dvs. man undgår at have javascript blokke i xslt´en.

Java applikationer har jeg ikke styr på, jeg programmere c sharp ;-)
Avatar billede f2f4 Novice
16. september 2003 - 12:03 #7
Jeg har ikke fundet ud af ovenstående, men problemet er løst.

Istedet for at tjekke på < og > (keycode) har jeg løst det på nedenstående måde (altså undgået brug af < og >

function getkey(e)
{
if (window.event)
  return window.event.keyCode;
else if (e)
  return e.which;
else
  return null;
}
function keypress(e, goods)
{
var key, keychar;
key = getkey(e);
if (key == null) return true;

// get character
keychar = String.fromCharCode(key);
keychar = keychar.toLowerCase();
goods = goods.toLowerCase();

// check goodkeys
if (goods.indexOf(keychar) != -1)
    return true;

// control keys
if ( key==null || key==0 || key==8 || key==9 || key==13 || key==27 || key==44 )
  return true;

// else return false
return false;
}

::

<input type="text" size="5" class="text" onKeyPress="return keypress(event, '0123456789');">

::
Avatar billede f2f4 Novice
16. september 2003 - 12:06 #8
Ideén var at man kun skulle kunne skrive tal i et input text field og dette er nu løst med ovenstående
Avatar billede f2f4 Novice
16. september 2003 - 12:33 #9
så vi slutter her!