Avatar billede sydpost Nybegynder
15. september 2003 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CD el. DVD brænder tårn

Hej Gruppe,

Det er måske et lidt pinligt spørgsmål, men here goes:

I forbindelse med mit arbejde har jeg behov for at sende en stor del CD'ere ud til lokalkontorer. I dag har jeg et par PC'ere med brænder, som så kører næsten hele tiden. Jeg har så hørt (bedre sendt end aldrig) at det er muligt at købe "brændertårne", så det på en gang er muligt at brænde flere CD'ere ad gangen. Jeg har nu surfet lidt rundt på nettet, men kan ikke umiddelbart finde nogle.

Mit spørgsmål er derfor:
Hvad hedder sådan noget? Hvor kan jeg finde det (gerne nogle priser også) og har I nogle forslag til mærker?

På forhånd tak.

Brian
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2003 - 10:35 #1
Jeg ved at Axis har CD-Rom towers. De er dyre, men også kvalitet.

http://www.axis.com/products/cd_dvd/index.htm

Foruden selve netværksdimsen, skal du også bruge tårn og drev.

Jeg anbefaler dig at tage kontakt til deres support (kan foregå på skandinavisk, da de er svenskere). De vil også kunne oplyse dig en pris - men jeg ville formode du kommer op i nærheden af 60.000-80.000.
Avatar billede sydpost Nybegynder
16. september 2003 - 10:53 #3
Det er i den rigtige retning fra jer begge, men jeg som jeg umiddelbart læser jeres forslag er det stand-alone tårne. Jeg kunne godt tænke mig at tårn, som er koblet til PC'en og hvor jeg kan brænde ud til flere brændere på en gang. Brænderprogrammet Nero har fx muligheden for at vælge flere brændere, så ens image brændes til flere brændere på en gang.
Avatar billede the_collector Novice
16. september 2003 - 12:07 #4
Så skal du have et stort kabinet, et scsi interface/adapter og en række scsi brændere. Så er det som du foretrækker det..
Avatar billede sydpost Nybegynder
18. september 2003 - 09:30 #5
Dvs. jeg skal bare finde et kabinet hvor drevene kan sidde og så købe nogle SCSI-brændere og forbinde til et SCSI interface på en PC, og så vil det køre?
Nogen der ved, om den løsning findes som en form for sampak, hvor det er samlet i kabinet og lige klar til at sætte op?
Avatar billede the_collector Novice
18. september 2003 - 10:17 #6
Jeg det kan du bare. Jeg ved at man har kunnet få den slags kabinetter. Jeg vil tro at den slags stadigvæk kan fås. Du kan givet vis også få det færdigmonteret. Fordelen ved SCSI interfacet er at der kan være i hvert fald op til 15 drev på et SCSI interface, modsat IDE som kun kan have 2 drev. Har du behov for mange brændere, så understøtter en adapter som denne http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1304647908 f.eks. 30 drev.
Avatar billede sydpost Nybegynder
18. september 2003 - 10:37 #7
Jeg takker for svarene og går på indkøbsjagt, så snart jeg har givet dig point :-)