Avatar billede tommygun Nybegynder
15. september 2003 - 09:20 Der er 5 kommentarer

Novell Gateway I 2003 server?

Microsoft åbentbart fjernet gateway servicen for Novell Netware, i win 2003 server!

Er der en mulighed for at køre en Gateway, fra 2003 til Novell?

Kører en Windows server 2003 enterprise edition op i mod en Novell 6
Avatar billede fasfan Nybegynder
15. september 2003 - 09:48 #1
Du må konkretisere dine ønsker lidt nærmere.

Hvad mener du med om en Windows Server 2003 Enterprise kører op i mod en Netware 6 server?

Prøv i stedet at angive dine ønsker/behov, så gør du det noget lettere at komme med et svar.

Hvad er det f.eks. du vil køre op imod? Filestorage? NDS? WebService?
Avatar billede tommygun Nybegynder
15. september 2003 - 10:01 #2
Der skal køres en CSNW, på vores win 2003 server, denne server skal have adgang til Novell's ressourcer og kunne dele disse ud til Windows brugere, således at disse ikke behøver at logge ind på Novell.

Vi har kørt denne service på 2000 server, men kan ikke gøre det samme i W2k3.
Servicen på 2000 server hedder "Gateway (and client) for Netware", den samme service hedder på 2003 server, "client service for netware".
Avatar billede fasfan Nybegynder
15. september 2003 - 10:34 #3
Da det er en NetWare 6.0 server, kan du jo bare aktivere CIFS på Netware serveren, og derved lade den optræde som en Microsoft server.

Det må vel næsten være det nemmeste.

Den bedste løsning ville selvfølgelig være at benytte NDS/eDirectory på dine Windows servere. Det ville ogås give mindre administration - men det er jo en helt anden historie.
Avatar billede tommygun Nybegynder
15. september 2003 - 11:15 #4
problemet er bare, at vi skal bruge flere licenser!
Medens vi kan nøjes med 1 i en Gateway løsning.
Avatar billede fasfan Nybegynder
15. september 2003 - 11:25 #5
Hvis du aktiverer CIFS, og mapper en NetWare Volume til din W2K3 server.

Kan du så ikke share dette Volume til dine MS brugere?

/Fas