Avatar billede dougheffernan Nybegynder
15. september 2003 - 08:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved åbning af database

Jeg har en database, som kører fint på en Windows XP m. Office XP (Dansk) & på en Windows 98 m. Office 2000 (Dansk).
Nu skal jeg have den til at køre på en Windows 98 m. Office 2000 (Polsk). Når jeg starter databasen, kommer der en fejlmeddelelse på Polsk som siger noget med "Fejl....kommunikation.......ActiveX".

Visual Basic for Applications
Microsoft Access 9.0 Object Library
Microsoft DAO 3.6 Object Library
Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility 5.3
OLE Automation
Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library
Microsoft ActiveX Data Objects Recordset 2.5 Library
Microsoft Excel 9.0 Object Library
Microsoft Office 9.0 Object Library

Nogen ide til hvad det kan være?
Jeg har også prøvet at installere de danske versioner af ovenstående filer på computeren med Polsk Windows 98, i deres egen mappe, men når jeg tilføjer dem under References i VBE, retter Access selv stien til at includere de polske versioner! (sikkert fordi de ligger der hvor Access forventer at de ligger)
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2003 - 12:25 #1
try creating a new dB on the "Polsk" PC and then import all objects from the original! Then make sure you have all references. If you dont then you obviolusly need to resolve these.
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2003 - 20:00 #2
.
Avatar billede hermanlaksko Nybegynder
17. september 2003 - 11:16 #3
Du har sansynligvis en aktivX kontrol liggende på en af dine forme
Avatar billede hittman Nybegynder
17. september 2003 - 22:48 #4
Kontroller om begge maskiner har synkroniseret ActiveX - der findes de samme og den du skal bruge - på den polske maskine. Husk altid at installere komplette officepakker, da en efterinstallering nogle gange kan misse nogle vigtige værktøjer.
Se også under menuen "Funktioner/ActiveX" (Tools/ActiveX) og "Funktioner/Tilføjelsesprogrammer" (Tools/AddIns) om der installeret det korrekte antal værktøjer.
Blot en ide !
(Joke: Ellers er det vel bare fordi du ikke har polsk stavekontrol i word ?)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
18. september 2003 - 15:29 #5
-