Avatar billede holyfield Nybegynder
14. september 2003 - 19:56 Der er 8 kommentarer

Bootable CD-ROM med mange filer på.

Jeg har problemer med at lave en bootable cdrom med mange filer på.

Jeg kan sagtens lave den bootable hvor den så får systemfilerne + div andet fra FLOPPY DREVET men alt det jeg kopierer ind via min HD kan ikke ses i DOS :(

Jeg benytter NERO til at lave cdrommen bootable

Hvad kan der være galt?

/holyfield
Avatar billede soreno Praktikant
14. september 2003 - 20:07 #1
At din harddisk er formaterert til NTFS ?

Du kan muligvis få det til at virke med denne util:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml

Men du skal have købeversionen for at kunne skrive til harddisken.
Avatar billede squashguy Nybegynder
14. september 2003 - 20:11 #2
Har du husket en cdrom driver på den bootdisk du bruger til at lave cden bootable?
Avatar billede squashguy Nybegynder
14. september 2003 - 20:12 #3
jeg formoder du står i dos, og kun har adgang til drev a: ?
Avatar billede holyfield Nybegynder
14. september 2003 - 20:27 #4
Jeg har prøvet at tage filerne fra en FAT32 HD det hjalp heller ikke?

Ja der er adnag til cdrommen fra dos bare ikke de filer jeg har kopieret ind på den fra HD.
Avatar billede segmose Nybegynder
15. september 2003 - 11:38 #5
Har du lukket skrivningen?
Hvilken "book" bruger du? white?
Avatar billede holyfield Nybegynder
15. september 2003 - 13:57 #6
Nej har ikke lukket skrivningen det er vel heller ikke nødvendigt? Den kan jo sagtens se filerne bare ikke dem fra HD?

book????
Avatar billede segmose Nybegynder
15. september 2003 - 15:51 #7
Hvis man ikke lukker sin CD, så er der visse CDROM der ikke kan læse det, hvorfor og hvordan fatter jeg ikke (dos driveren er måske for gammel til ikke lukkede CD'er), men sådan er det forsøg at lukke CD'en i NERO og se om du så kan få dos til at tage det.
Avatar billede holyfield Nybegynder
15. september 2003 - 16:40 #8
Hmm det vil jeg lige prøve, når jeg kommer hjem. Så får du svar :)