Avatar billede e30 Nybegynder
14. september 2003 - 17:11 Der er 11 kommentarer

DVD-brænder: Hvilken køber man?

Der findes utroligt mange DVD-brændere i utroligt mange prisklasser.

Men hvilken en køber man for at få et produkt der virker? Er der forskellige standarder?

Kan man købe for billigt?

Hvad med denne:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1754757891
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:15 #1
der findes dvd-ram (ved at udgå) og så dvd+r/rw og dvd-r/rw. Der findes dvd brændere der kan tage både + og -
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:16 #2
Avatar billede e30 Nybegynder
14. september 2003 - 17:22 #3
ja men hvilken skal man vælge for at få et produkt man kan bruge?
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:24 #4
Tag en der kan begge standarder, så er du dækket ind.
Af mærker laver NEC og plextor gode brændere. Pioneer og sony laver vist også gode brændere, men dem har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede e30 Nybegynder
14. september 2003 - 17:27 #5
Altså burde en brænder som denne være OK:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1754597896
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:29 #6
jeg har ingen erfaring med pioneer, men folk skriver på edbpriser at de er tilfredse med den.
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:30 #7
ang medier, så kan de købes billigt her: http://www.cdrsite.com
men husk at dvdbrænding er relativt nyt, så det kan være en god idé at købe mærkevare skiver. Ex verbatim.
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:33 #8
læs mere om dvd brænding her: http://home19.inet.tele.dk/digidisk/dvdfaq.htm
Avatar billede e30 Nybegynder
14. september 2003 - 17:33 #9
m.h.t. den pioneer tænkte jeg også mere på de standarder den skulle have - er det OK?
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 17:35 #10
2.4X DVD+RW / 4X DVD+R / 2X DVD-RW / 4X DVD-R så det er helt fint, og den kan brænde på princo skiver (billige skiver) som jeg linkede en faq om før. Der kan nec´en have problemer. Så det er måske en god idé at smide lidt mere efter brænderen (pionner brænderen frem for den lidt billigere nec) hvis den så kan brænde på billige medier.
Avatar billede luigi Nybegynder
15. september 2003 - 11:26 #11