Avatar billede tvs Nybegynder
14. september 2003 - 16:13 Der er 5 kommentarer

Forbindelse mellem 2 PCér via GPRS

Hej

Er det muligt at oprette forbindelse mellem 2 PCér (LAN) via 2 mobiltelefoner og GPRS
Avatar billede bonden Nybegynder
14. september 2003 - 17:37 #1
Ja, det skulle der ikke være noget til hinder for.
Det bruges bla. til styring af diverse relæer osv, og om det er en PC eller hvad det er, skulle ikke have nogen betydning.
PC'en skal dog sættes op til at modtage indgående modemopkald.
Avatar billede tvs Nybegynder
14. september 2003 - 17:54 #2
Det der er problemet, er at der sidder en pc med et sro-software i den ene ende og en plc i den anden ende. De kommunikerer normalt gennem den serielle port på hhv. pc og cpu på plc. der er bare 9km mellem pc og plc. Der er forsøgt anvendt antenner til ethernet. dvs der i hver ende er opsat RS232-Ethernet konvertere, men det har aldrig virket, pga der har været for dårlig forbindelse mellem antennerne. Så var det jeg tænkte om GPRS kunne være løsningen.
Avatar billede bonden Nybegynder
14. september 2003 - 18:05 #3
Jeps. Du skal dog være opmærksom på, at hastigheden ikke er særlig høj: ca. 9kb i upload og 42kb download.
Avatar billede tvs Nybegynder
14. september 2003 - 19:34 #4
Er det så "simpelt" at et GPRS abbonent har en fast ip-add, som der refferes til i begge ender. Eller virker det på en anden måde ?
Avatar billede bonden Nybegynder
14. september 2003 - 20:49 #5
Nej, så simpelt er det nu nok ikke - det skal du nok tale med din teleudbyder om.