Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 12:32 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Inkludering af font i website?

Jeg ville lige høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med at integrere en font i et website.

Det drejer sig om Trebuchet MS som jeg gerne vil have inkluderet i mit CSS-stylesheet på en sådan måde at fonten kan ses på alle computere.

Jeg ved ikke om dette er muligt - men jeg vil gerne høre nogle gode ideer til hvorledes dette kunne opnås.

Gode råd til at smoothe fontene i html vil også falde i god jord, da jeg er træt af hakkede fonte i mine designs.

Mvh.
The Unseen
-/-
Avatar billede somaliomar Praktikant
14. september 2003 - 12:34 #1
Jeg er ikke sikker på, at det kan lade sig gøre. Sådan som jeg kan se det, har du to muligheder: enten kan du benytte billeder eller også bede brugeren om at downloade skrifttypen og derefter installere den på vedkommendes PC/MAC.
Avatar billede somaliomar Praktikant
14. september 2003 - 12:35 #2
Det skulle have været et svar :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
14. september 2003 - 12:35 #3
her er en rigtig god artikel der kan hjælpe dig med dit problem: http://www.webdesign101.dk/fonts/index.php
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 13:00 #4
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 13:01 #5
@font-face{} vil give dig mulighed for at tilføje en hvilkensomhelst skrift uanset om brugeren har den i forvejen !-)
Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 15:28 #6
Tak for artiklerne.

> roenving
Er du sikker på at jeg kan tilføje en hvilken som helst skrifttype - og at denne således vil blive vist korrekt på en brugers skærm uanset om brugeren har fonten installeret selv eller ej? Ydermere er jeg ikke sikker på at Netscape understøtter denne font-implementation... Ved du noget om det???

> tony breindal
Tak for link.

Mvh.
The Unseen
-/-
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 15:40 #7
Det er css2-standard, og jeg blev henvist til en artikel på http://www.webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php hvor den helt klart virkede !-)

-- css2 er dog ikke fuldt inplementeret i nogen browser jeg har set endnu, og Mozilla/Gecko 1.5 kan ihvertfald ikke dette hjørne !-(
Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 16:02 #8
> roenving

Ja, jeg kan se den virker i IE, men min Netscape 7.1 viser istedet noget værre bræk for at sige det mildt. Det ser altså ikke ud som om det er noget man kan regne med set ud fra et designmæssigt perspektiv...

Man kan naturligvis altid lave en speciel version til Netscape og Co., men så går charmen ligesom også lidt af teknologien...

Vi må nok vente nogle år endnu... suuuuk ;-(

Mvh.
The Unseen
-/-
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 16:04 #9
sukkk sagde jeg også da jeg kiggede på linket gennem min Mozilla 1.5 -- Netscape 7.1 er vist Gecko 1.2-3 stykker ...
Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 16:07 #10
Ja det er møj-ærgeligt...

Sådan er det at være webdesinger nogen gange :-)

Mvh.
The Unseen
-/-
Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 16:07 #11
wbdesinger = webdesigner, men når alt kommer til alt er det næsten det samme... hehehe
Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 16:08 #12
ny tastatur (aaaargh!)
Avatar billede the_unseen Nybegynder
14. september 2003 - 16:11 #13
Bortset fra at jeg åbenbart ikke kan stave længere - vil jeg lade tråden stå åben resten af dagen, for lige at se om der skulle dukke noget op (håbet er meget lille).

Roenving = Hver velkommen til at ligge et svar i mellemtiden og høst dine point...
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 16:13 #14
Jamen det var jo Tonys link, jeg henviste til !-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
14. september 2003 - 19:32 #15
Gi' du dem bare til 'roenving'. Det er trods alt ham der har hjulpet dig mest og så har han jo næsten ingen point at give væk af ... måtte han en skønne dag stille et spørgsmål ... ;-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
14. september 2003 - 20:03 #16
BTW - roenving hvor / hvordan kan man kontakte dig 'off site' ?
Avatar billede roenving Novice
14. september 2003 - 21:19 #17
Mail mig ...

-- og så velbekomme med et stykke vi fik taget '-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. september 2003 - 11:22 #18
roenving >> Gerne, på hvilken email adresse ?
Avatar billede TRoXa Novice
15. september 2003 - 12:40 #19
http://www.ebruger.dk/profil.asp?bruger=roenving <-- du kan nok finde hans email der når siden engang virker igen :P ved ikke hvad der sker for den lige nu :)
Avatar billede roenving Novice
15. september 2003 - 16:49 #20
Du kunne også bare gå ind på min profil her på E* ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. september 2003 - 17:09 #21
roenving >> Jeg leder og leder, men kan desværre ikke se nogen email adr. på din profil. Blot links til eBruger og din egen hjemmeside. På din hjemmesider er der ikke en [kontakt mig] mulighed og ej heller en email adr. ...

Hvis du ikke er så glad for at eksponere din mail adr., kan du så ikke lige maile mig på: tbst @ stofanet.dk ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
15. september 2003 - 19:26 #22
roenving >> Jeg fandt en hotmail-konto på eBruger ... mail sendt ..
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. september 2003 - 19:38 #23
roenving >> er mailen nået frem ??
Avatar billede roenving Novice
26. oktober 2003 - 14:12 #24
Ja, da, kan du ikke dekode: roenving at hot mail dot com
*gg*
Avatar billede roenving Novice
15. december 2003 - 01:34 #25
-- tak for points ;~}