Avatar billede gaardbo Nybegynder
14. september 2003 - 10:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort.

Jeg har lige købt et nyt grafikkort - Asus V9560 TD - men har ikke sat det i PC'en endnu. Er der noget specelt jeg skal være opmærksom på eller passe på? Og er der en driver på nettet, der er bedre end den der følger med grafikkortet? Jeg har nyeste opgradering af BIOS, 512 MB hukommelse på PC'en, som har en 1,3 GB processor - og så kører jeg Windows XP.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2003 - 10:20 #1
Der hvor fejlen som regel opstår er at kortet ikke kommer 100% rigtigt ned i soklen, så lidt omhyggelighed vil være på sin plads.
Prøv først med den medfølgende driver, så kan vi altid finde en anden til dig.
Avatar billede red_martians Nybegynder
14. september 2003 - 11:00 #2
Husk at koble strøm til grafikkortet...ellers virker det ikke optimalt!!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
14. september 2003 - 11:57 #3
Får det da ikke strøm via AGP-slottet?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2003 - 12:03 #4
Jo
Avatar billede chalde Seniormester
14. september 2003 - 12:26 #5
du kan finde en nyere driver på www.nvidia.com
Avatar billede red_martians Nybegynder
14. september 2003 - 12:49 #6
Åhh...tror oz det var mig...troede det var et FX5900 du havde i hænderne!!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
15. september 2003 - 13:29 #7
Nu har jeg sat det i - og iøvrigt af andre grunde nyinstalleret XP. Det kører a.h.t. Videofilm hakker når den kommer op i fuld skærm. Min ny FlightSimulator 2004 crascher allerede i åbningsbilledet. Kan det være indstillingerne i biosen for AGP det er galt med. Er der nogen, der har et bud?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
15. september 2003 - 13:51 #8
Jeg har lige prøvet at køre dxdiag - den siger "Direct 3D 7, 8 og 9 test: Failure at step 32". Ved noget, hvad det betyder?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
15. september 2003 - 13:59 #9
Jeg får også fejlmelding ved opstart - "Fejl under indlæsningen af C:\Windows\System\NvCpl.dll".
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2003 - 15:19 #10
prøv at hente den nyeste driver fra mit link.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. september 2003 - 16:07 #11
DirectX skal nok repareres eller geninstalleres, det burde du kunne via Kontrolpanel, prøv desuden med en ny driver, som Chalde siger.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
15. september 2003 - 16:20 #12
Jeg har faktisk geninstalleret DirectX 4 gange - og jeg har de nyeste drivere fra Nvidia. Jeg ved ikke om rækkefølgen jeg installerer i betyder noget. Den er holdt op med at give fejlmelding når jeg åbner, men der er stadig fejl, når jeg tester 3D 7, 8 og 9. Nogle gange står 'kassen' stille - andre gange kommer der bare en hvid eller sort skærm.
Avatar billede red_martians Nybegynder
15. september 2003 - 19:29 #13
Har du hentet alle opdateringer til XP inkl servicepack'en....det kan have meget at sige... Der var ihvertfald en amsse opdateringer der hjalp på Geforce3 i sin tid, da XP kom!!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
15. september 2003 - 20:38 #14
Jeg har hentet det hele - minus et par enkelte opdateringer som det af en eller anden grund er umuligt for mig at få installeret. Nu har jeg igen afinstalleret skærmkortdriverne, nyinstalleret DirectX 9.0b og så geninstalleret Nvidia-driveren. Men med dxdiag lykkes det mig kun at få 3D 7 til at virke, og den går også i stå (fryser) efter få sekunder.
Avatar billede red_martians Nybegynder
15. september 2003 - 20:49 #15
ok....jeg kan så kun anbefale, at du prøver at skrive til producenten, jeg har god erfaring med at skrive til producenternes mails...jeg har fået tidlige bios-updates (der ikke var offentliggjort endnu) gode råd, og ofte har jeg fået rettet mit problem!!
Avatar billede gaardbo Nybegynder
15. september 2003 - 20:58 #16
Tak red martians - jeg forsøger mig nok lige med Asus-drivere (selvom de sikkert er de samme som Nvidias) og muligvis en helt nyinstallering af XP. Men tak indtil nu.

Har andre guldkorn, så hører jeg dem gerne.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
16. september 2003 - 17:34 #17
afslutter
Avatar billede gaardbo Nybegynder
20. august 2010 - 07:54 #18
Lukker