Avatar billede pwo Nybegynder
14. september 2003 - 01:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

orm/orme/virus som virusprogrammer ikke kan slå ihjel

Jeg har Sikkerhedspakken fra TDC Norton antivirus og firewall.Begge dele virkede i eftermiddags. Laver viruscheck full scann, ingen vira/orme fundet. Downloader Norton updates 7 stks via liveupdate,installerer det og virusprogrammet ophører med at virke. Får råd om at geninstallere det. Sletter det og kan ikke geninstallere det. Får mistanke om virus/orm. Læser på virus112.dk at w32 gaobot-f ormen lægger program svchost.exe i winnt system32 mappe. Kigger på jobliste, har svchost.exe kørende. Prøver onlinevirusscan, finder intet, prøver removaltools finder intet. Går i min registreringsdatabase og sletter mappe svchost. Kan nu slette svchost.exe selv manuelt. Genstarter PC´en, svchost.exe er der igen. Formoder at der er en fil med et andet navn som geninstallerer svchost.exe filen.
Hvad hedder den og hvordan fjerner jeg den, da virusprogrammer online desværre ikke har været til megen hjælp. Findes der evt en rigtig vold effektiv stinger?
Jeg har søgt på programmer ændret på samme tid som svchost.exe først sagde den 12/6-2001 kl 00.00, nu siger den 12/6-2001 kl 01.00. Det ser ud til at rigtig mange af mine programmer er ændret også kl 12/6-2001 kl 00.00. Men min PC er ny??!
Ser meget frem til et svar.
PWO
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2003 - 01:09 #1
Prøv at hente programmet STINGER på www.nai.com der er gratis og fjerner meget
Avatar billede kaper Nybegynder
14. september 2003 - 01:15 #2
Du har ikke virus med mindre du har en fil liggende, der hedder scvhost.exe - svchost.exe er en vigtig del af Win XP...
Virusen laver en fil, der hedder scvhost.exe IKKE svchost.exe
Avatar billede kaper Nybegynder
14. september 2003 - 01:16 #3
Filernes alder svarer til den alder, de har i installationsfilerne - dvs. de sagtens kan være fra 2001.
Avatar billede speakfreak Nybegynder
14. september 2003 - 01:17 #4
svchost, skal være der.. det er ikke en virus!
Avatar billede speakfreak Nybegynder
14. september 2003 - 01:18 #5
Det er din Netværktjeneste
Avatar billede pwo Nybegynder
14. september 2003 - 01:20 #6
Tak det prøver jeg. Men hvor finder jeg Stinger på www.nai.com. Har siddet og prøvet at finde den.
Avatar billede pwo Nybegynder
14. september 2003 - 01:26 #7
Åååå "slår mig selv oveni hovedet"  ok, mange tak, men hvad har jeg så, når norton viser at al ting opdaterer, når jeg trykker på ikonet og jeg rent faktisk har slettet programmet? og jeg nu ikke kan geninstallere det? Den siger at systemadministratoren ikke tillader installation af programmet og  jeg er logget på som sysadm.. eller siger at der ikke kan opnås kontakt til windowsinstaller. Jeg kan heller ikke bruge min søge funktion ved start mere.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2003 - 10:10 #8
Du skal en tur i Regedit for at få resterne væk.
Søg først på Symantec, slet nøgle, tryk <F3> slet nøgle osv, til der ikke er flere.
Derefter bruger du søgeordet Norton og samme fremgangsmåde.