Avatar billede star-design Nybegynder
13. september 2003 - 17:44 Der er 13 kommentarer og
9 løsninger

Nyt webdesign til mobildiskotek.

Hej,

Vi er ved at fornye designet på vores websted, og vi vil derfor gerne have lidt feedback på de 2 forslag vi har lavet indtil videre.

Vi vil gerne have et direkte svar på, hvilket et af de 2 design (udkast1 eller udkast2) I forbinder mest med et mobildiskotek.

Derudover er vi også åben over for eventuelle ændringer, i det design I finder bedst, og stort set alt kan ændres, da de er opbygget i layers, så kom bare med forslag!!!

Udkast1: http://www.star.dk/design/udkast1.jpg
Udkast2: http://www.star.dk/design/udkast2.jpg

Vores nuværende websted kan ses her: http://star.dk

På forhånd tak...

Vh Jacob!

P.S. Pointsne bliver fordelt imellem dem vi mener kommer med noget konstruktiv feedback...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
13. september 2003 - 17:47 #1
jeg syntes personligt http://www.star.dk/design/udkast1.jpg er pænnest og det man forbinder mest med et mobilt diskotek
og jeg syntes ikke at i http://www.star.dk/design/udkast2.jpg
at kanterne skal være sådan skrappet væk.
og så i udkast 1 ville det se lidt fedre ud hvis kuglen gav lidt flere lys effekter..

//dr0zie
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 17:52 #2
helt klart det første...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
13. september 2003 - 18:00 #3
svar
Avatar billede c Nybegynder
13. september 2003 - 19:44 #4
Jeg er helt enig i at det er det første udkast, som er mest relateret til et mobildiskotek, og også min personige farvorit.

Problematikken med dette udkast er at tekstens baggrund vil blive sort, og selv om teksten bliver lavet hvid vil øjnene irreteres meget.
Dette kan løses hvis der laves en boks med rundehjørner og med baggrunden ca 20-30% gennemsigtighed, hvor på teksten skrives.

Bare lige mit bud.
Mvh
Christian
Avatar billede dr0zie Nybegynder
13. september 2003 - 19:48 #5
det havde jeg slet ikke tænkt på men tror at  c  har ret.
det ville også være smart med at lave en firkant frame hvor man så skriver teksten inden i den bare så det afgrænser teksten lidt fra designet
Avatar billede star-design Nybegynder
14. september 2003 - 13:52 #6
Tak for den feedback der er kommet indtil videre... Vi har ikke tænkt på at det kan være svært at læse hvidt på sort, men det vil vi da efterprøve...

Mere feedback modtages gerne... :)
Avatar billede miss-g Seniormester
15. september 2003 - 00:32 #7
Design 1 er pænest! De er begge 80´er agtige, men design 1 har dog nogle blå farver der lige gør den en tak mere up to date. Og så er den mere mørk = dansegulv, lys, dance....

Design 2 er fesne farver, og baggrunden minder lidt om facaden på en malerbutik.

En danse-haj som mig får mest lyst til at skeje ud, når jeg ser design 1 *G*
Avatar billede star-design Nybegynder
17. september 2003 - 11:09 #8
Ok, det lyder som at de folk der har givet feedback er mest til design1, men jeg kunne stadig gerne bruge mere feedback... :)
Avatar billede miss-g Seniormester
18. september 2003 - 22:52 #9
Hvad mere kan man sige.....der er jo ikke så meget andet end et baggrundsbillede....*S*

Mere Feedback - med hensyn til...?
Avatar billede arlet Juniormester
19. september 2003 - 23:17 #10
selvfølgelig design 1.

Lav et topbanner med nattehimlen med kugler, der giver lys.

Så fylde de blå ud over hele siden og derpå kan i skrive det i skal. Der er det meget lettere at se skriften på..
Sådan et udkast kunne jeg godt tænke mig at se...
Avatar billede arlet Juniormester
19. september 2003 - 23:18 #11
så fylde det blå ud....
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. september 2003 - 15:33 #12
Design nr 2 er min favorit - den første er alt for mørk og efter min mening ordinær!

Design nr 2 har også den klare fordel at den giver mulighed for et fornuftigt indhold - hvor teksten kan læses og eventuelle billeder ikke kvæles af den dominerende sorte farve!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. september 2003 - 15:35 #13
Hov jeg er vist uenig med nogle her ;)
Avatar billede bongi Juniormester
17. oktober 2003 - 18:59 #14
Personligt er jeg mest til udlæg nummer 1, men det forudsætter at i fortsætter designet med at lave tydelige menuer, jeg ville måske tone "stjernerne" i toppen lidt ned så man ikke ricikere at de tager focus fra de tekster der gerne skulle få folk til at booke jer.

En anden ide er at fortsætte "dansegulvet" ind i det sorte.
Avatar billede julemad Nybegynder
09. november 2003 - 18:30 #15
Helt klart udkast1... :) men forstår ikke helt va du mener med dansegulvet ud i det sorte?!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
26. november 2003 - 23:51 #16
Mon han kunne bruge svarene?
Avatar billede star-design Nybegynder
15. januar 2004 - 10:32 #17
Hej igen,

Ja, undskyld, men jeg har ikke lige været så meget på eksperten de sidste 3 måneder, men tak for de svar der er kommet.

Vi er desværre bare ikke kommet videre. Personligt synes jeg selv bedst om udkast1, men det har givet os nogle problemer, med at gøre teksten læsbar (og vi har efterprøvet "dr0zies" forslag, men det så ikke så godt ud :()

Nu har vi imidlertid forsøgt at lave 2 nye udkast (det ene minder dog en del om udkast2), hvad siger I til dem?:

http://star.dk/design/udkast3.gif
Avatar billede star-design Nybegynder
15. januar 2004 - 10:33 #18
fik lige trykket send for tidligt - her er udkast 4:
http://star.dk/design/udkast4.gif
Avatar billede c Nybegynder
16. januar 2004 - 12:58 #19
Her er det helt klart udkast 4 der er at fortrække.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
16. januar 2004 - 13:03 #20
Tror også jeg vil holde mig til 4'eren - men måske ændre de sorte menuknapper lidt - og eventuelt mørkne baggrunden lidt i det øverste, hvis der absolut skal være noget sort!
Avatar billede dr0zie Nybegynder
16. januar 2004 - 15:18 #21
udkast 4 er pænest men noget som jeg ligger mærke til er denne streg den helt til venstre jeg har tegnet den sort her www.patrick.servernot.dk/eksperten/udkast4.jpg
Jeg ville fjerne den eller udkast 4 helt klart.
Så ville jeg lave de der stjerne lidt tydligere så man nærmest kan se de helt skinner..
Så ville jeg som Alexander også ændre bg på menu knapperne..
Og måske skrive et eller andet i den grå boks i bannert eller lave noget der det ser lidt tomt ud..
Mvh: Dr0zie
Avatar billede star-design Nybegynder
01. marts 2004 - 14:22 #22
Tak for den respons I har givet. Det har været rigtig godt at få lidt feedback fra flere forskellige folk med forskellige meninger. Vi har brugt det meget i arbejdet med designet.

Nu er det endelige valg så truffet:

Det blev en ny version af udkast 4, der modtog positiv feedback, med en del af elementerne fra udkast 1, der jo ligeledes modtog positiv feedback.
Resultatet kan ses her:

http://star.dk/design/winner.jpg

Nu skal vi så til kodearbejdet, de små detaljer, teksten osv. og så vil designet forhåbentlig give lidt mere mening, som nogle også efterspørger, frem for nu, hvor det blot er et baggrundsbillede. Det nye design skulle også gerne forbedre helhedsindtrykket af websiden...

Jeg har fordelt pointsne i mellem alle dem der har svaret.