Avatar billede Jane Knudsen Nybegynder
13. september 2003 - 16:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dual Boot

Jeg skal installere MS DOS på en bærbar som i forvejen er "født" med WinXP og med kun en partition. Begge styresystemer skal herefter kunne vælges under opstarten. Jeg har PartitionMagic og kan sagtens tage et "bid" af partitionen og formatere den som en FAT partition.

Hvordan får jeg lagt MS DOS på den nye FAT partition?

Skal MS DOS ligge på C-drevet? Hvis det skal ligge på C-drevet, bliver jeg vel nødt til at omdøbe WinXP til fx D-drevet.
Avatar billede kenp Novice
13. september 2003 - 16:54 #1
ja dos skal ligge på C så du bliver nød til at flytte XP til D

Men når du har gjort det så vil din XP nok ikke virke så bliver du nemlig nød til at køre en repair af din xp (når du har indstallere msdos)
Avatar billede Jane Knudsen Nybegynder
14. september 2003 - 12:52 #2
Hej Kenp

Tak for dit svar, jeg har endnu ikke afprøvet om det virker, men derefter vil du hører nærmere.

VH Jane
Avatar billede Jane Knudsen Nybegynder
14. september 2003 - 14:22 #3
Alt virker som det skal. Mange tak for hjælpen.
VH Jane
Avatar billede kenp Novice
14. september 2003 - 17:16 #4
så vil jeg da ligge et svar så du kan accepter det :)