Avatar billede ralph4 Nybegynder
13. september 2003 - 15:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Grafikdriver sis630/730

Jeg har en PC med onboard grafikkort, chipsæt sis630/730

Jeg har kun drivere til alle andre windows end XP og gæt hvad jeg bruger............Home edition.

Alt andet virker, men i enhedshåndtering er grafikkort installeret under andre enheder, med et gult udråbstegn; som skærmkort (VGA) intet navn.

OPløsningen er fin nok, det eneste problem er ved spil der kommer en fejlmeddelelse "OpenGL understøtter ikke dit videokort"
Søgte så på Google og jeg er tilsyneladende ikke den eneste der har problemet, se evt. http://www.driverforum.com/graphics3/6387.html

Så kunne jeg selvfølgelig bare hente en driver eller patch på www.sis.com/support , men deres download side virker ikke

Hjælp - det er faktisk min søns computer, og indtil den er OK bruger han min til at spille på.

Tak
Ralph
Avatar billede ralph4 Nybegynder
13. september 2003 - 16:22 #1
Nu har jeg fundet ud af driveren hedder Sv203-7.exe - men jeg kan ikke finde nogle steder at download uden at man skal være ansat et bestemt sted, betale, eller.....
Avatar billede smolle Nybegynder
13. september 2003 - 16:53 #2
Jeg er en af dem der har haft problemet... Jeg blev så træt af det, at jeg købte en ny comp. hvor der ikke er onboard grafikkort på!
Jeg havde f.eks. problemer med CS, hvis jeg prøvede at køre OpenGL i det. Det crashede simpelthen.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. september 2003 - 16:54 #3
http://www.driverzone.com/sbpn.php3?pass=sis630
det kunne være en af disse..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. september 2003 - 17:03 #4
og hvor er det bare skod ..at deres side er nede.
at det kan ske, for et sådan firma..fatter man ikk´..
håber det virker..O)
Avatar billede ralph4 Nybegynder
13. september 2003 - 18:43 #5
De samme som jeg selv har, win95, win98, win2000 og winNT, duer desværre ikke til XP - godt forsøg - kom igen

Smolle, det ER lige præcis CS, MEN det kørte før vi formaterede, og een dag efter formatering, jeg går ud fra at det et eller andet andet spil som har installeret OPenGL
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. september 2003 - 21:04 #6
longhorn kommer snart..O)

hej ralph4
Avatar billede ralph4 Nybegynder
13. september 2003 - 23:22 #7
Keine verstandniss? Que?, What?

Fatter ikke en brik?

Er Longhorn en henvisning til en film? Braveheart?

Forklar!!
Ralph
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. september 2003 - 10:25 #8
longhorn er et nyt styrersystem..O)

jeg tror sis´s side er på igen, den virker her.
Avatar billede madduck Nybegynder
16. september 2003 - 14:06 #9
Avatar billede ralph4 Nybegynder
16. september 2003 - 22:01 #10
OK, så kom jeg ind på deres download-site, der var MASSER af drivere, og har nu downloaded et par stykker (en på ½ mB og een på 42) der står INTET om hvilken der er bedst, men den lille var kun dll-filer og lign, den store havde en setup, MEN INGEN AF DEM VIRKER.

Til orientering har hverken windows eller sis´s hardware genkendelse noget at byde på (ukendt eller N/A)
Snakker lidt med min PC-leverandør imorgen
Avatar billede ralph4 Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:51 #11
svarer selv
Avatar billede ralph4 Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:51 #12
svarer selv
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:22 #13
prøv aida..kan være det kan hjælpe dig.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32