Avatar billede t_skytte Nybegynder
13. september 2003 - 14:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Frameset ødelægges af script fra fremmede sites!

Jeg skal i et frameset vise andre sites fra nettet. I det øverste frame vises andre sites fra nettet, og i det nederste frame har jeg nogle nyttige navigeringsværktøjer.

Jeg har desværre måtte erfarer at nogle sites benytter sig af følgende script

if (self != top) {
  top.location = self.location
}

hvilket gør, at sitet åbnes oven i frameset'et og derved ødelægger mine navigeringsværktøjer.

Er der måde, hvorpå jeg kan modvirke dette script, så mit frameset ikke spoleres?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2003 - 15:05 #1
Nej heldigvis ikke.
Avatar billede t_skytte Nybegynder
13. september 2003 - 15:15 #2
Er du 100% sikker?
Avatar billede roenving Novice
13. september 2003 - 15:24 #3
Ja, heldigvis !-)
Avatar billede dmcn Praktikant
13. september 2003 - 15:31 #4
Der er vel en grund til folk bryder ud af dit frameset - f.eks. at de gerne vil præsentere deres site som det var meningen at det skulle præsenteres? :)
Avatar billede t_skytte Nybegynder
13. september 2003 - 15:52 #5
Nu har jeg tilfældigvis en service webmasters selv tilmelder sig, så de er klar over betingelserne. Da jeg har mange brugere er der naturligvis mange, der har interesse i at få navigeret brugerne over til deres site, hvilket er grunden til mit spørgsmål. Jeg har nu undersøgt grundigt, om scriptet kan omgås, og er desværre kommet frem til samme konklusion som dig. Men absolut mange tak for hjælpen :)
Avatar billede t_skytte Nybegynder
13. september 2003 - 16:55 #6
og det var så pointene!
Avatar billede roenving Novice
13. september 2003 - 19:50 #7
Gaab ...