Avatar billede ko2000 Nybegynder
25. december 2000 - 14:57 Der er 16 kommentarer

vi mangler password til bærbar

vi har en bærbar der hedder hp men vi har glemt password til den vi kan ikke komme ind i den og vi vil ikke give 2000 kr for af få det af firmaet nogle der kan hjælpe??
Avatar billede lp Nybegynder
25. december 2000 - 15:00 #1
hvilket password.......windows password? hvis det er windows 98 kan du bare trykke på annuller så kommer du direkte til windows!
Avatar billede codebase Praktikant
25. december 2000 - 15:00 #2
hvilken type HP\'er er det ?
Avatar billede lp Nybegynder
25. december 2000 - 15:01 #3
hvis det er win nt eller Win2k har du et problem.....det kan vist lade sig gøre, men det er en stor process som jeg ikke kender......
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
25. december 2000 - 15:03 #4
Hvis det er et password, som er sat til i BIOS, er der så ikke en måde man ka nulstille BIOS på??
Avatar billede js17dk Nybegynder
25. december 2000 - 15:04 #5
Hvis det er i bios kan man vist pille bateriet fra i 48 timer, så skulle det være væk
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. december 2000 - 15:37 #6
Så skal det jo være backup batteriet ikke?
Avatar billede snowball Novice
25. december 2000 - 17:19 #7
Det ville være nemmere at hjælpe dig hvis du skrev lidt mere om hvilken HP det er. F.eks. hvilken model det er !?

js17dk\'s svar virker også. Dog er det ikke nødvendigt at la\' den stå i 48 timer. Nogle minutter skulle være nok !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
25. december 2000 - 17:20 #8
Og det er selvfølgelig batteriet på bundkortet man skal pille ud !!! ;)

Snowball
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 17:57 #9
kan man ikke bare \"jumpe\" bundkortet?

hls.splice
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. december 2000 - 18:53 #10
slice> er det ikke lidt usmat når det er en bærbar? så skal den jo skilles helt ad!!
Avatar billede cj1350 Nybegynder
25. december 2000 - 19:03 #11
1. Hvis det er en HP bærbar og det er et bios-password hjælper noget af det ovenstående INTET :-(. Der er en helt formaliceret process hvor du skal kontakte HP\'s supportcenter. Ring til HP og få nummeret.

Det er noget med at du skal tænde maskinen, ringe til HP. De beder dig trykke en bestemt taste-kombination og oplyse dig om en tal-kode. Derefter skal du, vistnok skriftligt, fax eller brev, dokumentere hvem du er og så får du tilsendt en kode tilbage igen som du så kan taste ind og vupti....

Det MEGET VIGTIGE er at maskinen MÅ UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER SLUKKES mellem taste-trykket og indtastningen af den nye kode.

Jeg håber at dette hjælper.

2. Hvis det har noget med W2K og password hjælper det ikke meget. Det er nemmere at installere en ny W2K i et andet bibliotek og hive data ud på denne måde og så geninstalleret OS på ny.

Avatar billede cj1350 Nybegynder
25. december 2000 - 19:04 #12
UPS, jeg glemte en ting. Efter hvad jeg ved, koster denne såkaldte process ikke noget.

Held og lykke.
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 19:17 #13
ko2000??

hvad er det, du ikke kan komme ind i og hvornår??
folk bestræber sig for at hjælpe dig, men du svarer ikke!
har du ikke en manuel??
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 19:35 #14
bortset fra det, kan laptops opføre sig på de mest mærkelige måder når batteriet i bundkortet er flad. f.eks. at den ikke acceptere et korrekt password!! men når man har \"glemt\" passwordet?? :
hls.splice
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 19:39 #15
ko2000
skift batteriet ud i bundkortet, det koster 20-50kr, start den op og giv den det password du \"mener\" er det rigtige.
hls.splice
Avatar billede splice Nybegynder
25. december 2000 - 19:50 #16
thoeger poertner
du er altså også nødt til at skille den af, for at skifte backup batteriet!
god jul!
splice