Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:05 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Finde en skærm-driver?

Jeg har et problem... Jeg har fået en gammel computer og jeg kan ikke finde driveren til skærm-kortet. Der står ikke så meget på kortet om model og hvem der har lavet det, så det er lidt svært at finde. Mit styresystem som er win98 kan heller ikke finde en driver der god nok.

Hjælp mig! Hvad skal jeg gøre for at finde den rigtigte driver eller bare en driver der kan klare kortet??????????????????????????????????

Casper Andersen

p.s Findes der muligvis et program eller en hjemmeside hvor den undersøger hardwaret på ens computer og finder driveren til mig kort, og som er bedre en win98 til at finde det?
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:10 #1
http://www.aida32.hu/aida32.php
Dette program kan fortælle dig alt om din computer
Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:11 #2
Det er grafikkortet jeg skal finde driver til, hvis nogen skulle ha misforstået mig!!
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:13 #3
http://www.sisoftware.net/
Der er også et program her der kan tricket
Når du har fundet ud af hvad hardware du har og hvilken driver du skal bruge prøv på www.driverguide.com
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:14 #4
http://www.driverzone.com/
Kan også bruges
Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:14 #5
andersenph> hvor kan jeg finde programmet på siden????
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:16 #6
under downloads
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:17 #7
ellers prøv at gå ind i denne computer/kontrolpanel/skærm og se hvilket kort der står der
Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:19 #8
ikke ofr at være uhøflig, men kan du ikke gi mig den noragtige sti der hen..
Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:20 #9
Jeg tror ikke helt i forstår hvad jeg mener.... Jeg skal finde driveren der passer til kortet.. fordi win98 ikke har fundet den rigtigte!!!
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:21 #10
Til aida 32 går du ind under downloads til venstre og downloader den der sysinformation
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:22 #11
Ok my mistake den har selvfølgelig ikke fundet kortet
Brug aida....
Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:23 #12
ja. det program har jeg prøvet.. det er kan jeg ikke bruge til noget.. det viser bare de oplysninger jeg allede har.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:27 #13
Jamen så åben kabinettet og se hvilket kort der sidder i.
Så finder vi en driver til dig....
:0)
Avatar billede thecrab Nybegynder
13. september 2003 - 11:29 #14
Det er det der er problemet... Jeg har kigget på kortet og kan ikke finde nogen oplyninger om kortet... det står ikke særlig meget på kortet.....
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 11:40 #15
Okay så melder jeg pas indtil videre.
Sorry :/
Avatar billede jurij Nybegynder
13. september 2003 - 11:48 #16
Kør Aida og kig på grafikkortet. Skriv det ned der står der ogsøg på det i google.dk eller på en driverside. End of problem...
Avatar billede red_martians Nybegynder
13. september 2003 - 18:19 #17
Ja....kig på kortet... Se især efter om den store chip er fri(dvs at der ikke er noget køleprofil på den)...hvis ik der er det....så se efter hvad der står på chippen... Ellers plejer der at stå en producent et eller andet sted på kortet... For at nævne nogle chip-producenter:
SiS
Trident
3dfx
nVidia
ATi
PowerVR (kyro)
Matrox
Intel
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. september 2003 - 19:14 #18
Tillader mig at lægge et svar selvom det på nuværende tidspunkt ikke er nødvendigt da der ikke er fremkommet yderligere nyt der berretiger et svar....
Fik i den???
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. september 2003 - 00:44 #19
thecrab -> hvilke oplysninger har du da? Hvad siger aida32??
Avatar billede thecrab Nybegynder
21. november 2003 - 12:19 #20
Avatar billede tobias28 Praktikant
21. november 2003 - 14:49 #21
?