Avatar billede broker Nybegynder
13. september 2003 - 09:37 Der er 9 kommentarer

2 netkort og VNC

Har en maskine med adsl og stofa og med et netkort til hver. Stofa har fast ip og jeg ønsker at kunne fjernstyre ude fra, men det virker ikke, jeg kan godt pinge maskinen, men kan ikke få forbindelse med vnc.Jeg bruger xp  er der en der kan hjælpe
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. september 2003 - 09:41 #1
Avatar billede dittlau Nybegynder
13. september 2003 - 09:50 #2
Du skal have opsat nogle VPN-tunneller, mellem ADSL'en og STOFA'en. Ved ikke om det kan lade sig gøre, da jeg ikke kender frygtelig meget til STOFA.

/dittlau
Avatar billede broker Nybegynder
13. september 2003 - 10:05 #3
tak men den giver ikke svaret idet det virker som om
problemet er at stofanetkortet godtnok modtager forespørgselen
men svarer på adsl netkortet så det handler vel om at kunne
fastlåse netkortet til stofanetmodem

Per
Avatar billede tsolsen Nybegynder
15. september 2003 - 01:19 #4
Hvis der er firewall ell. lign. skal der åbnes nogle porte vistnok 5900-5920
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. september 2003 - 10:05 #5
håber du kan bruge min huide = guide..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 13:24 #6
det ville hjælpe lidt hvis du kom med lidt respons..O)
Avatar billede broker Nybegynder
10. november 2003 - 11:47 #7
Rigtigt - desværre det link du henviser til viser hvordan
man opsætter Remote Desktop dette virker ikke idet mit adsl køre i en vpn og denne vpn  tillader ikke denne for for trafik det er netop derfor at jeg vil kunne køre med 2 netkort, men kunsten består i at kunne styre hvilket program bruger hviklet netkort
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 17:40 #8
vnc guide..Håber det hjælper lidt.
http://www.nelliott.demon.co.uk/distributed/vnc.html
og her er remote desktop hvis du opge´r vnc..O)
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1441&page=4
Avatar billede broker Nybegynder
11. november 2003 - 09:20 #9
Tak for det, men problemet er ikke at bruge vnc over et lokalt netværk, det gør jeg faktisk allerede nu , ej heller opsætning af vnc problemet er at kunne sætte vnc til, kun at modtage og besvarer på et bestemt modem.