13. september 2003 - 02:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AC til USB strøm adapter

Kære Eksperter

Jeg regner med at købe en Magic Star mp3-afspiller der har den smarte funktion at den bliver opladet af usb-porten.
Desværre vil jeg gerne have den med på skiferie - et sted hvor jeg helt sikkert ikke kommer i nærheden af en usb-port!

Kan man købe/lave en Av (stikkontakt) til USB (mp3-afspiller) lade adapter? så jeg trykt kan tage min ynglingsmusik med på pisterne.
Avatar billede ird Praktikant
13. september 2003 - 08:02 #1
Min kæreste har den samme model, og havde samme spørgsmål til forhandleren. Han sagde man ikke kunne!
Avatar billede paaskeland Nybegynder
13. september 2003 - 09:32 #2
Hvis man ikke kan købe en sådan adapter, som du efterspørger! Må du kunne lave en selv, hvis du er lidt fingernem. Du skal vel bare bruge en 12V strømforsyning, kunne være fra en gamle computer eller noget andet, og et hun-USBstik.... Det du så skal gøre, er at forbinde din strømforsyning til de to ledninger i USBstikket, som normalt levere strøm fra din pc's strømforsyning og ud på USBen!
Avatar billede htmlkongen Novice
13. september 2003 - 14:59 #3
Du kan købe en elstra adaptor der passer. Du kan få det i mange butikker og det koster ikke over 100 kr
Avatar billede htmlkongen Novice
13. september 2003 - 15:02 #4
hvilke baterier kører den på? Kig evt her : http://www.web-shoppen.dk/mp3_index.htm
Avatar billede ricky Nybegynder
13. september 2003 - 16:08 #5
ovenstående er lige præcis årsagen til at jeg ikke kan se hvorfor det er sådan en god ide med opladning via USB ??? dels p.g.a. ovenstående og dels p.g.a. PC'en skal være tændt når du så vil lade - hvorfor er det smart ???
15. september 2003 - 15:48 #6
Til htmlkongen

Kan du evt. komme med en url på en forhandler?