Avatar billede rangerbs Nybegynder
12. september 2003 - 20:46 Der er 23 kommentarer og
6 løsninger

Hvad synes i?

Hej eksperter...

Jeg er igang med dette design
http://jeppedk.1go.dk/design2/design.html

ser det godt ud?
og er det noget jeg skal arbejde videre med?
evt. nogle gode ideér

kom gerne med noget kritik

mvh Ranger
Avatar billede fangel Nybegynder
12. september 2003 - 20:49 #1
dejligt stilrent - kan jeg godt lide...

ville måske have logo i _lidt_ mere læseligt skrift (kan godt læse den, men alligevel)

---

men meget kan ske inden det bliver HTML - det er her det bliver svært - forskellige browsere osv...

men thumbs-up, ser godt ud so-far...

Morten
Avatar billede bentn Nybegynder
12. september 2003 - 20:56 #2
Jeg syntes den er flot.- en god rytme i opsætningen, og farverne
er behagelig for øjnene.
testede dit script, for jeg ville gøre fonten på siden større,men
du bruger teksten som billede, da du ikke har noget Stylesheet(CSS)
i din kode. - Vil du skære billedet op der hvor du vil linke,eller
marke det i dit HTML-program?
Men alt i alt ser det fint ud.- kunne ikke komme i tanke om noget jeg vil
ændre. - flot arbejde :)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
12. september 2003 - 21:00 #3
mange tak for ros'en indtil videre :D
Jeg har bare tænkt mig at skære menu'en ud så det er billeder som link..

Ja, det er kun et billedet lige i øjeblikket, ville lige høre jeres mening får jeg gjorde noget ud af det :D

mvh Ranger
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
12. september 2003 - 21:02 #4
Ser rigtig godt ud!

1. Fedt logo og øverste menu
2. Kan godt lave menuen lidt mere tydelig
3. Måske kunne du alve det samme menu du har oppe bare nede Altså så der ikke står noget mensammme "billed" Altså menuen. Hvor der kunne stå copyright 3003.
Altså menuen både oppe og nede, men at der står copyrihgt 2003 nede.
4. Og msåke en lille detalje eller billed, måske en af de stpplede linier , på forsiden, Altså Under der hvor der står "god fornøjelse"
5. Måske en box ude i siden af sleve siden hvor der står sponosr, reklame, links eller noget helt andet.Som på www.nbasiden.dk den der box ude i højre side.
6. Måske kunne du putte menuen under banneret, så man tydeligere kune se den.
7. Men alt i alt en rigtig god side. Den er enkel, god og flot.

Hilsen Mystery2003
Avatar billede rangerbs Nybegynder
12. september 2003 - 21:23 #5
1. mange tak!
2. Er den virkelig så utydelig?
3. tror at siden kommer til at se meget "lukket" ud, hvis der også kommer noget sort i bunden.. eller er det bare mig?
4. Det skal jeg da ihvertfald ha' i baghoved :D
5. Jeg vil helst holde siden fri for reklame, så det bliver der ikke noget af :D
6. Jeg kan godt lide at den sidder over banneret, men måske skulle der være lidt plads i toppen?
7. mange tak :P
Avatar billede bentn Nybegynder
12. september 2003 - 21:32 #6
Man kan sige, at du nok skal hold dig ajour med hvem siden er tiltænkt.
Ældre mennesker vil sikkert gerne havde en større skrifttype.- eller mulighed
for at vælge en. (Det jo synd, hvis nogle familemedlemmer ikke kan læse lidt med på din webside.)

Bare en strøtanke.-ellers har jeg fortalt hvad jeg syntes :)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
12. september 2003 - 21:39 #7
Ja, måske skulle jeg finde på et eller andet så man kan ændre størrelsen på skrifttypen :D

men i første omgang sætter jeg den lige op i den normale skrift størrelse
Avatar billede donwang Nybegynder
12. september 2003 - 22:03 #8
Hvordan laver du stiplede linier i photoshop???
Avatar billede rangerbs Nybegynder
12. september 2003 - 22:07 #9
downwang --> hehe.. det er mere simpelt end du tror ;) tag din tekst tool og skriv dette her i den:
--------------------- (min er skrevet med verdana 9pt)

så kan du altid trykke det sammen med et layer hvis det er :D

mvh Ranger
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. september 2003 - 00:37 #10
Sådan her kom det til at se ud da jeg satte det op i html:
http://jeppedk.1go.dk/design2/index/index.html

mvh Ranger
Avatar billede fangel Nybegynder
13. september 2003 - 00:41 #11
umidbart - godt gået, men stadig en del der kan laves bedre:

billederne kan optimeres en del (fylder over 80kb - kan det være rigtigt?)

der skal skrives en alternativ skriftype - ser ikke så godt ud i Linux, da jeg ikke har Verdana skrifttypen (er det ikke den?)

Morten
Avatar billede lordhead Nybegynder
13. september 2003 - 11:48 #12
Hej ;-)

1. Flot opsætning af indholdet - det ser rigtigt godt ud ;)
2. Flotte farver, der er virkelig behagelige for øjnene!
3. Man for virkelig dannet sig et første-bliks indtryk af siden, der gør at man bare vil læse mere!

4. Det ville virkelig se godt ud, hvis der kom rollovers på dine menu-knapper!
5. Det er somom det ser ret bart ud i bunden. Hvis der kom et footer-billede med copyrights etc. ville det måske hjælpe.

- Så alt i alt en RIGTIG pæn og overskuelig side - ikke for simpel, og dog heller ikke for 'avanceret'. Farverne passer godt sammen, og der er i det hele taget god harmoni og flotte nuancer på farverne!

/lordhead
Avatar billede lordhead Nybegynder
13. september 2003 - 11:50 #13
dea_pg> Så vidt jeg ved, er verdana en standard skrift-type på både PC og MAC? I såfald bruger største parten af webmasters jeg kender denne skrifttype ;)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. september 2003 - 12:21 #14
dea_pg -> alle billederne på siden fylder tilsammen 110 KB (112.971 byte)

lordhead ->
1. mange tak
2. endnu engang tak ;)
3. det lyder godt :D
4. Ja, har tænkt på det og nu du siger det.. vil det helt sikkert komme på
5. nu er der 2 som har sagt det, så jeg må hellere gøre noget ved det :)

mange tak for jeres feedback indtil videre
mvh Ranger
Avatar billede haboja Nybegynder
13. september 2003 - 13:51 #15
Lige en kommentar fra mig, syntes at din side ser godt ud, bedst i html!
Du skulle prøve at tilføje <style="overflow: auto"> enten i dit body tag eller i din style, så får du ikke den grimme scrollbar ude i siden
Avatar billede fangel Nybegynder
13. september 2003 - 13:52 #16
lordhead => ikke i Linux ;) - derfor man angiver sekundære skriftyper, så hvis den første ikke findes tages den næste osv...

<font face="verdana, skift2, skrift3, ...">

rangerbs => de må da kunne komme til at fylde mindre...

Morten
Avatar billede lordhead Nybegynder
13. september 2003 - 14:08 #17
dea_pg> JA det har du jo ret i.. alternativet ville i dette tilfælde være at skrive <font face="verdana, sans-serif">
Avatar billede fangel Nybegynder
13. september 2003 - 14:14 #18
jep - exactly my point ;)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. september 2003 - 14:22 #19
dea_pg -> tak for det.. så er det rettet ;)

haboja -> Det er også rettet nu :P

lordhead -> arbejder på rollovers ;)
Avatar billede lordhead Nybegynder
13. september 2003 - 14:23 #20
lyder godt ;)
Avatar billede 7th Praktikant
13. september 2003 - 16:54 #21
Vil lige indskyde, der er et eller andet "forkert" ved dine skygger. Jeg tror det er solens stråler som gør, at de, skyggerne, "falder" forkert lige under din menubar.
Avatar billede htmlkongen Novice
13. september 2003 - 23:49 #22
Enkelt og let. Meget prof...!
Avatar billede rangerbs Nybegynder
14. september 2003 - 00:28 #23
Mange tak :D

lader det stå åbent lidt endnu

mvh Ranger
Avatar billede ralfi Nybegynder
14. september 2003 - 00:31 #24
sys du burde se lidt på dit banner.. sys selve siden er ret flot, men skriften og de skyer sys jeg ik rigtig passer... virker lidt for bogomslags agtigt..

bare min mening.. men eller ganske ok
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2003 - 09:15 #25
lækker fint design du har fået lavet dig der....

men der er lige et par ting:

1. Din tekst i din topbar, se ikke godt ud.... passer ikke til den ellers flotte stil.

2. Noget mouseover effekt på din menu, så man i det mindste kan se det er en menu ;O)

er ikke sikker, men mener at vulapuk staves: volapük

mvh.
Questis
Avatar billede anne-m Nybegynder
15. september 2003 - 16:09 #26
- dejlig efterårsagtig! :o)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
15. september 2003 - 17:21 #27
mange tak for alle de gode svar :D

Jeg har fået en helt masse ud af det som jeg kan bruge...

mvh Ranger
Ps: arbejder stadigvæk på en lidt speciel mouseover effekt ;)
Avatar billede lordhead Nybegynder
15. september 2003 - 17:23 #28
:ob
Avatar billede mystery2003 Nybegynder
15. september 2003 - 20:00 #29
Tak for point!