Avatar billede klingeling Nybegynder
12. september 2003 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dsl fra til vs smc router

Hjælp........ skal bruge en der personligt kan møde op på min adresse og hjælpe mig med en router til tele2adsl. det er en smc 7004vbr. Kan end ikke komme ind og snakke med router. Håber der er en der bor tæt ved Herlev (som ligger ved KHB) he he. Betaler gerne LIDT for det. Hvis det lykkedes
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 14:16 #1
Jeg bor godt i Nordjylland så jeg har langt til Herlev...
Men jeg har både Tele2 ADSL og en SMC router af samme model som dig. Så jeg ved hvad jeg taler om.
Start med kun at sætte strøm til router ingen andre kabler må være til end strømkablet! Hold herefter reset knappen inde i 30 sekunder. Så er routeren reseted... (reset knappen sidder bag på routeren). Tag strømmen fra routeren og sæt alle de andre kabler til som skal til. Altså kablet til dit ADSL modem samt alle de netværkskabler som skal til, ud til hver computer som skal være på netværket.
Herefter skal du sætte strøm til din router. Gå ind i Kontrolpanelet på din computer og klik på Netværksforbindelser. Klik herefter på den aktuelle netværksforbindelse og derefter på egenskaber. Dobbelklik på Internetprotokol (TCP/IP), her skal du sikre dig at der er markeret ved hent automatisk ip-adresse og hent automatisk DNS- serveradresse. Klik herefter på OK og luk alt dette.
Nu skal du lægge den cd-rom som fulgte med routeren i dit cd-rom drev. Nu kommer der en autorun, her skal du klikke på "Router setup". Så kommer der et nyt billede hvor du skal markere ved Static IP (cable/DSL), og klikke på next. Nu kommer der et nyt billede hvor du skal konfigurere dine internetinformationer. Dem får du oplyst hos Tele2s kundeservice. Du skal have oplyst din faste IP-adresse, din subnet mask, din gateway, din primary DNS samt din secondary DNS. Når du så har fået dem hos Tele2 skal du indtaste alt dette i routeropsætningsprogrammet, og klikke på next. Nu kontakter din computer routeren. Dette kan godt tage lidt tid. Derefter konfigurerer din computer routeren med de oplysninger du har givet den, og til sidst genstarter den din router. Nu skulle du gerne kunne komme på internettet med din SMC router. Husk for øvrigt at du skal sætte kablet til modemet i WAN porten i routeren. Prøv herefter at åbne din browser og skriv http://192.168.2.1/ i din adresse linje og tryk på enter. Nu kommer der en side frem hvor der skal bruges en adgangskode. Her skal du skrive "SMCadmin" uden gåseøjne. Nu er du logget ind på routerens opsætning. Her kan du for eksempel ændre din adgangskode, sådan at ingen andre kender den. Den ovenstående adgangskode er bare standard for SMC routere til at starte med.
Skriv tilbage hvis du skal have yderligere hjælp til opsætning af din SMC router.
Avatar billede klingeling Nybegynder
16. juni 2004 - 14:37 #2
OK, jeg takker for din meget fine beskrivelse. Jeg må indrømme jeg haved fået lagt den router laaaaaaaangt væk :) Men nu har jeg allerede gjort som beskrevet. Og sørme om den ikke virker. Mon ikke der har været huller i nettet sidst jeg prøvede.
Tusind tak for svaret.
Avatar billede klingeling Nybegynder
16. juni 2004 - 14:38 #3
hov der gik lidt ged. Lad mig vide om du fik dine point
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 23:29 #4
Ja, jeg fik dine point. Og tak for dem...
hvad mener du med "hov der gik lidt ged"?
Er der stadig problemer med routeren???
Husk på at hvis du skal have hjælp til routeren igen, skal du bare skrive det, så skal jeg nok hjælpe dig. Også uden at du skal punge op med point.