Avatar billede nicocarlos Nybegynder
12. september 2003 - 19:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvert dvd

Jeg har et spørgsmål der går ud på:
Hvis man skal konverte en dvd som man har decoded.
KOnvertet den så den fylder 1 gb mindre, går det af filmen er dårligere kvalitet??
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
12. september 2003 - 19:58 #1
ja
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
12. september 2003 - 19:58 #2
hvilket format vil du konvertere den til?
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
12. september 2003 - 19:58 #3
fra mpg til avi er det er betydelig forskel, men film kan sagtens ses i divx
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
12. september 2003 - 20:02 #4
jeg skal konvertere den så den fylder mindre, ikke til avi eller mpeg ;)
den skal på en dvd igen....
Avatar billede henninga Novice
13. september 2003 - 03:02 #5
Det vil sige du har den i mpeg2 og skal konvertere den til mpeg2 der fylder mindre.
Dette gøres ved at sætte bitrate ned. Gode film kører med ca. 8-9Mb/s og den kan køres helt ned til ca. 3Mb/s.
Og ja, det giver dårligere kvalitet.
HenningA
Avatar billede xax Nybegynder
13. september 2003 - 20:56 #6
Du kan bruge programmet Dvd2one. Der kan du selv bestemme hvor meget plads du vil bruge. Det kan også fjerne nogle lyd spor, så du spare plads til billedet.
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
18. oktober 2003 - 21:25 #7
Hvad var der galt med mit svar?
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 19:34 #8
Ja [abdulla], du svarede faktisk helt korrekt med dit "Ja", så det.....