Avatar billede tvm Nybegynder
12. september 2003 - 14:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Denver - 312

Hvem kan hjælpe med hvilke DVD skiver der
kan bruges til en Denver-312. Jeg har kikket
på denver.dk men ikke fundet et svar. Jeg har sendt en mail til Denver, men aldrig fået svar tilbage. De skriver kun at den læser DVD, men ikke om det er DVD+R eller DVD-R eller begge. Tak for hjælpen. TVM
Avatar billede miss-g Seniormester
12. september 2003 - 14:21 #1
Avatar billede miss-g Seniormester
12. september 2003 - 14:26 #2
Avatar billede miss-g Seniormester
12. september 2003 - 14:29 #3
Men mener også at DVD-R/RW er mere almindeligt end DVD+R/RW.

Min egen United kan også kun tage DVD-R/RW.

R skiver er mere læsbare end RW skiver.
-R skiver er mere læsbare end +R skiver og tilsvarende -RW er mere læsbare end +RW, idet +R og +RW formatet tillader at datastrømmen ikke ligger i lige rækkefølge på skiven.

Om formaterne:
http://www.gromit.dk/dvd/
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. september 2003 - 15:41 #4
Typisk er -R billigere i medier, men også tilsvarende ringere.. Pudsigt nok kan +RW læses i flere afspillere end +R, men  det er deren logisk forklaring på. +RW kom faktisk før +R og flere  ældre spillere er derfor forberedt på disse medier..
Avatar billede tvm Nybegynder
12. september 2003 - 23:11 #5
udmærket, men det der undre mig er at jeg ikke kan finde
et sted hvor der KLART står hvilke formater der kan bruges om
det skal være +R eller -R, men det er måske typisk for lidt
ældre DVD maskiner ?  TVM
Avatar billede miss-g Seniormester
13. september 2003 - 11:16 #6
Du har ikke brugsanvisningen mere?
Avatar billede tvm Nybegynder
13. september 2003 - 23:08 #7
jo det har jeg, men der står ikke noget om format udover
at der står at den læser DVD/CD/CD-R/CD-RW/MP3........
Avatar billede miss-g Seniormester
19. september 2003 - 22:41 #8
Det står der faktisk også på min (United DVD player). Jeg kan afspille DVD-R og DVD-RW, har ikke testet andre, da jeg ikke har nogle... *S*
Avatar billede tvm Nybegynder
22. september 2003 - 20:31 #9
jeg har nu prøvet med både +R og -R og den kan godt køre
begge formater, men +R er lidt mere "stabil" end -R så det
bliver nok dem jeg holder mig til. Det er ikke lykkes mig at få
et svar fra www.denver.dk men det sker vel endgang..........
Avatar billede tvm Nybegynder
25. september 2003 - 23:28 #10
ja ja, så fik jeg da svar fra Denver.....
..................................................................
Da DENVER DVD-312 er af tidlig generation af DVD-afspillere, tror jeg ikke den kan afspille DVD -/+ R.

Med venlig hilsen

INTER SALES A/S
DENVER ELECTRONICS A/S
Avatar billede miss-g Seniormester
26. september 2003 - 16:58 #11
Jamen så er det jo opklaret *S*
Avatar billede tvm Nybegynder
26. september 2003 - 17:08 #12
ja, det må man sige. Tak for hjælpen med det "vi" kunne finde
ud af.... tvm