Avatar billede crax Nybegynder
12. september 2003 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tomcat debug / src

Jeg bruger Tomcat som container for en Servlet/JSP appliktion.

Jeg lægger mine jsp-filer og classes i en war-fil, som deployes på tomcat.

Så langt så godt.

Problemet er, at når jeg kigger i loggen når der er opstået en exception, fanger tomcat hvilket linjenummer det drejer sig om i alt andet end min egen kode.

Jeg er ligeglad med hvad der sker i linje 117 i java.util.Properties. Det er mere interessant at vide hvad der sker i min egen kode, men her skriver Tomcat bare "Unknown source".

Hvordan skal jeg pakke min WAR fil, så tomcat kan fange linjenummeret for min egen kode også?

/Crax
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2003 - 14:39 #1
Er det ikke mere et spørgsmål om hvordan du compiler din kode (-g hvis du
command line compiler) ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2003 - 14:40 #2
Linienumrene i JSP passer ikke. Der bliver man nødt til at kigge
i den java kode der er genereret for at finde linien (normalt er
det dog rimeligt indlysende hvad linie det er).
Avatar billede crax Nybegynder
12. september 2003 - 15:43 #3
Jeg bruger ANT til at compile.
Det er ikke i mine JSP'er jeg skal se linjenumre, men i mine class-filer... Altså mine servlets.

Har ANT en parameter svarende til -g?
Avatar billede crax Nybegynder
12. september 2003 - 15:47 #4
Hm... fandt det selv. <javac ..... debug="true" ..... />

Du får points alligevel, hvis du "stikker mig et svar"...

/Crax
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2003 - 15:50 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 13:40 #6
??