Avatar billede bol Nybegynder
11. september 2003 - 23:01 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at åbne følgende??

Er det muligt at åbne Outlook direkte fra Access formularen?? Altså indsætte et outlook ikon
Avatar billede mugs Novice
11. september 2003 - 23:05 #1
Du kan sende en mail direkte fra Access. Der ligger mange eksempler i ekspertens søgefunktion. Kan sende dig et eksempel hvor du sender med Outlook Express.
Avatar billede bol Nybegynder
11. september 2003 - 23:16 #2
Du har ikke et Mugs hvor, jeg kan sende fra Microsoft Outlook - Jeg har samtidig problemer med at summere antal af afsendte tilbud som jeg har oprettet i et andet sp. du har forsøgt svaret på - Koden er ikke helt rigtig..
Avatar billede mugs Novice
11. september 2003 - 23:22 #3
Jeg benytter ikke selv Microsoft Outlook. men prøv at lave en makro og brug handlingen SendObject. Evt. søg i ekspertens søgefunktion, spørgsmålet har været opppe flere gange.

Kan du give et link til spørgsmåler om summering, så vil jeg vende tilbage imorgen, hvis du ikke har fået et kvalificeret svar.

Lukker ned for iaften.
Avatar billede faroe Nybegynder
11. september 2003 - 23:33 #4
Hej mugs

Jeg vil gerne have det eksempel :) "sender med Outlook Express."

maul: ej@kollnet.fo
Avatar billede henrik13 Nybegynder
11. september 2003 - 23:40 #5
Hej.
Lav en knap, og ved klik skriver du:
Dim stAppName As String

    stAppName = "C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe"
    Call Shell(stAppName, 1)

Vh Henrik13
Avatar billede henrik13 Nybegynder
11. september 2003 - 23:42 #6
Jeg kan lave det som en test db til dig. Skriv dit access version.  :o)
Avatar billede mugs Novice
12. september 2003 - 05:44 #7
faroe > Har prøvet ar sende, men får denne fejl:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'ej@kollnet.fo'. Emne 'Send e-mail', Konto: 'POP3.mail.dk', Server: 'SMPT.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 relaying mail to kollnet.fo is not allowed', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2003 - 08:23 #8
Example of sending to ALL mail address

Dim rs As ADODB.Recordset
Dim Outl As Outlook.Application
Dim Post As Outlook.MailItem
Dim sBCC As String

    Set rs = New ADODB.Recordset

    rs.Open "Select Email From tblContacts", CurrentProject.Connection, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly

    If Not rs.EOF Then

        Set Outl = CreateObject("Outlook.Application")
        Set Post = Outl.CreateItem(olMailItem)

        Do Until rs.EOF

            sBCC = sBCC & rs!Email & ";"

            rs.MoveNext

        Loop

        Post.BCC = sBCC

        'Display Outlook
        Post.Display

        Set Outl = Nothing

    End If
Avatar billede bol Nybegynder
12. september 2003 - 08:37 #9
Hej Henrik Jeg sidder jobbet lige nu og kan ikke umiddelbart huske min version - Men jeg tror det er 2000 udgaven  - Jeg behøver ikke nødvendigvis, at kunne sende mails derfra - Men jeg vil bare gerne have en direkte genvej til outlook via et outlook ikon...Min mail er BittenNielsen69@hotmail.com - Mange tak!!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
12. september 2003 - 08:47 #10
Er Sendt.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2003 - 17:40 #11
Kan vi se svaret også Henrik?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
12. september 2003 - 17:44 #12
>> terry
Se 11/09-2003 23:40:56. Eller læg din E-mail så får du den tilsendt.
Vh Henrik13
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2003 - 17:49 #13
eksperten@santhell.dk (XP)

Tak, og god weekend
Avatar billede henrik13 Nybegynder
12. september 2003 - 18:56 #14
Er sendt til terry.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
13. september 2003 - 10:53 #15
Hej Henrik,
det er til Outlook Express og funkere kun hvis sti'en er den samme på alle PC'er!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
15. september 2003 - 11:19 #16
Hej Terry
Det er rigtigt, mem jeg har spurt 7 af mine venner + mig selv, ingen har fløttede den.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2003 - 12:13 #17
Der er INGEN folder C:\Programmer på English XP :o)
Avatar billede bol Nybegynder
15. september 2003 - 15:50 #18
Helt perfekt henrik - Men er det mulig at få ikonet outlook ind i knappen??
Avatar billede henrik13 Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:34 #19
>>bol
Tak for poient
Jeg ser det først nu. Men det er ikke mugligt.  Men det kan ikke lade sig gøre, desværre.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2003 - 20:18 #20
Now I didnt get any points here, even though you did ask for an Outlook solution. None the less, if you want to see an Outlook icon on a butten, then copy it to the clipboard and using Paint cut the portion of the icon you want to a bmp file and use this as picture file to the button.