Avatar billede mapa Nybegynder
11. september 2003 - 22:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

windows fejlmeddelse

jeg har en pc fra marts 03 hvor der er inst. win 98-2
den er født med 256 mb men jeg har opgraderet til 512 mb fornylig.

her på det sidste har den opført sig mærkeligt.

under brug af explore 6.0 kommer den pludseligt med en win fejl ( liniefejl eller lignende ) og når leg klikker ok kommer et billede med noget develoment ligner noget til brug ved systemudvikling.

dette kan også ske hvis jeg prøver at åbne et excel ark men det er ikke konstant.

samtidig har der været udskriftsproblemer, printeren er til tider meget lænege om at reagere og den står til tværformat men lige meget hvormange gange jeg har sat den til højformat og trykket enten ok eller anvend vender den tilbage til tværformat næste gang jeg printer.

jeg kan hellere ikke starte scandisk fra win. den kommer med et hvidt fejlfelt hvor den skriver noget om scandskw.

når jeg så lukker fejl feltet ned og lukker scandisk ned bliver feltet scandisk ved med at vise sig på bundlinien.

derefter er den helt gal - hvis jeg vælger at lukke computeren reagere den ikke den kører videre som om intet var hent.

samtideig kommer der div. win fejlmeddelser så som kernel32 og shell32.dll og andet volapyk.

det hele er stortset kommet på samme tid.

min edb leveradør siger at jeg skal geinstalere win98 og så starte forfra med at genopbygge pcen fra bunden af i gen. men det tror jeg ikke konen mener jeg har tid til for det er jo lidt af et heste arbejde.

ps. jeg har før  fået hjælp til at løse problemer ved at søge i andres spørgsmål og svar så jeg håber i kan hjælpe....

selvgjort er velgjort.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 22:49 #1
du kan prøve at reparer Explorer i systemoplyninger, under funktioner.
Da det tit er der problemet ligger.
Avatar billede bredker Nybegynder
11. september 2003 - 22:49 #2
prøv at instalere windows oveni den du har
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 22:49 #3
Og hvis du geninstallere mister du IKKE dine filer..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 22:52 #4
og hvis du tror det har noget med ram at gøre , så se lige efter i bios om de kører rigtig hastighed, eller prøv at tage den nye blok ud.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2003 - 22:55 #5
Sæt din 98 CD i drevet, klik på Start=>Kør skriv SFC og klik OK
Det tjekker og genopretter dine systemfiler.
Avatar billede mapa Nybegynder
11. september 2003 - 23:00 #6
øhh hvor finder jeg systemoplysninger i explore

jeg syntes ikke jeg kan finde det men det kan godt være at det er mig der kigger det forkrete  sted
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 23:20 #7
start/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysniger..også i funktioner..er der et felt der hedder ..reparer Explorer
Avatar billede mapa Nybegynder
11. september 2003 - 23:23 #8
tak
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 23:26 #9
virker det da..?
Avatar billede mapa Nybegynder
12. september 2003 - 20:38 #10
bartfreak: virker ikke - jeg har også prøvet at geninst expl.
fromsei: SFC er også prøvet uden held.

i morgen vil jeg prøve at instalere win98 oveni.

så må vi jo se

but thanks anyway  _0=}
Avatar billede mapa Nybegynder
14. september 2003 - 15:18 #11
så nu vil scandisk slet ikke starte - når jeg åbner scandisk og trykker start går maskinen i standby, dvs. skærmed går i sort og når jeg aktiverer tastaturet starter skærmen op igen og så kan jeg ikke lukke computeren andet end på den store knap.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. september 2003 - 10:13 #12
så er det nok en go´ ide at geninstallere...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. november 2003 - 21:49 #13
takker..O)