Avatar billede stueplanten Nybegynder
11. september 2003 - 22:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Har jeg fået virus?? SVAR HURTIGT TAK

Jeg har ikke været hjemme den sidste uge, og nu hvor jeg lige er kommet hjem, synes jeg at computeren opfører sig mærkeligt. for det første går internettet rigtig langsomt og jeg kan næsten ikke komme ind på nogen sider. Og så kan jeg ikke komme ind på windows update og min norton antivirus og norton internet security gider heller ikke at starte overhovedet. har jeg fået blaster ormen eller hvad?
Avatar billede stueplanten Nybegynder
11. september 2003 - 22:36 #1
jo Norton plejer at starte af sig selv, men det gør de ikke nu. Jeg kan heller ikke starte dem manuelt da knappen man plejer at skulle trykke på er fuldstændig forsvundet fra programmet
Avatar billede fbhzone Nybegynder
11. september 2003 - 22:36 #2
Du kan ihvertfald checke for blaster ved at gå ind på http://killblast.wddb.net

Hvilket operativsystem har du?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. september 2003 - 22:37 #3
Langsom forbindelse KAN være spyware.

Prøv at hente, opdatere og køre AD-Aware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Der ligger også nogle virusscannere her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
11. september 2003 - 22:38 #4
hmmm - jeg oplever lidt det samme i dag - men symantech's removel tool kan ikke findet noget blaster virus - jeg tror det er en ny udgave af blaster viruset :(

Jeg har også kommenteret en andens spørgsmål med det samme... :D
http://www.eksperten.dk/spm/400081

Måske skulle du også følge med der samtidig :D
Avatar billede miss-g Seniormester
11. september 2003 - 22:38 #5
Også hjælp til blast her, hvis du er ramt:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast
Avatar billede yeti Nybegynder
11. september 2003 - 22:39 #6
tjek lige din maskine med en on-line scanner fx

http://housecall.trendmicro.com
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
11. september 2003 - 22:40 #7
min kommer nu også med en fejlmeddelelse om at ntrootkit.exe har forudsaget en fejl....
HVAD ER DET LIGE!?
Avatar billede yeti Nybegynder
11. september 2003 - 22:42 #8
Der er en del af de nyeste vira der kan slå din virusscanner fra. Det kan derfor godt være en sådan der er på spil.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. september 2003 - 22:43 #9
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
11. september 2003 - 22:56 #11
hmmm - jeg takker for min del af det :D
Det ser jo helt ud til at være raleka der spørger på min :D
Tak :D
EsbWeb
Avatar billede fromsej Praktikant
12. september 2003 - 07:35 #12
Jeg kan godt lide overskriften, men det gælder åbenbart kun den ene vej.*G*
Avatar billede stueplanten Nybegynder
12. september 2003 - 08:47 #13
Jeg har Windows XP professional og en tdc bredbåndsadsl UDEN router.
Avatar billede stueplanten Nybegynder
12. september 2003 - 09:03 #14
det er vist ikke raleka på min :(
Ingen af de filer de taler om findes hverken i windows, system eller system32.
Avatar billede stueplanten Nybegynder
12. september 2003 - 09:05 #15
nå avast! Virus Cleaner fandt heller ikke noget
Avatar billede arlet Juniormester
12. september 2003 - 14:47 #16
Prøv mere. Checker for spyware og malware osv. http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Avatar billede stueplanten Nybegynder
12. september 2003 - 20:02 #17
hehe, det er lidt pinligt...Jeg fandt ud af at jeg bare skulle fjerne alt om symantec i regbasen og så kunne jeg få lov til at fjerne norton int. security & norton antivirus og så geninstallere dem. og nu virker det fint. Men ellers tak for alle svarene!!
Avatar billede stueplanten Nybegynder
12. september 2003 - 20:03 #18
ja det lyder lidt underligt men det er sandt nok
Avatar billede stueplanten Nybegynder
12. september 2003 - 20:03 #19
så nu fik jeg selv pointene
Avatar billede arlet Juniormester
12. september 2003 - 20:52 #20
Nå du syntes også det lyder lidt underligt... det er jeg glad for..