Avatar billede -eminem- Nybegynder
11. september 2003 - 21:18 Der er 10 kommentarer

computer vil ikke starte op

min komputer vil pludselig ikke starte ordenligt op. nogen gange viser den helt fejl på skærmen ved at skrive fx 4/\._2-(/ eller lign tilfældige steder og viser ikke det hele af de bogstaver man skriver. nu vil den ikke starte op. den siger 1 kort bip og 3 lange. hvad betyder det?
Avatar billede ebe Praktikant
11. september 2003 - 21:20 #1
prøv at tage ram klodserne ud en ad gangen, og se om det hjælper.
Avatar billede -eminem- Nybegynder
11. september 2003 - 21:21 #2
der er kun 1 klods og jeg har ikke lige andre? er det ikke noget med at bippene betyder noget? eller det kan være det er rammene den brokker sig over?
Avatar billede ebe Praktikant
11. september 2003 - 21:24 #3
her har du nogle beep-codes til bios. Jeg ved ikke om det er ram, men det er en af de mest almindelige fejl.
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede nmh Nybegynder
11. september 2003 - 21:24 #4
Du kan måske se i den lille folder, der følger med bundkortet,
hvad beep-lydene betyder. Men jeg gætter også på RAM-fejl.
Avatar billede ebe Praktikant
11. september 2003 - 21:28 #5
hvad for en bios er det?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 21:29 #6
http://www.backside.dk/beep.php
kunne være grafikkortet der er f"#¤..O)
har du et andet at prøve med evt..?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
12. september 2003 - 09:28 #7
Eller trænger bundkortet til et nyt batteri. Lidt energi til bios.

Bare et forslag ;-))
Avatar billede nopsen Ekspert
14. september 2003 - 05:29 #8
Beep koden er helt sikkert grafikkortet.. hvis det laver underligt tegn på skærmen, er det som regel tegn på at det er defekt, (hvis altså man har installeret de rigtige drivere vel at mærke), men det lyder til det da det har startet med underlige tegn og nu slet ikke vil starte.
Avatar billede ebe Praktikant
14. september 2003 - 14:32 #9
du kan jo prøve dig lidt frem.... tag grafikkortet ud og afprøv det i en anden computer, lån et andet grafikkort og start din computer op med det. Hvis dit motherboard har et skærmstik, så prøv at koble skærmen direkte på.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
09. januar 2004 - 01:41 #10
ehh. nogen hjemme?