Avatar billede donwang Nybegynder
11. september 2003 - 21:02 Der er 4 kommentarer

Epson VS. Canon?

Hey! Jeg kan ikke finde ud af hvilken af disse to printere jeg skal vælge. Så jeg håber i ved det;)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484598003
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484587978
Avatar billede viciodk Praktikant
11. september 2003 - 21:10 #1
Generelt er Canon-farvepatroner meget billige og der er normalt fire forskellige farvepatroner (sort, cyan, magenta, gul) i modsætning til printere fra mange andre firmaet hvor der er to (sort og "farve").

Ved ikke om det også gælder for disse printere.. Har selv en Canon printer (BJC-S630) som jeg er godt tilfreds med.
Avatar billede stefs Nybegynder
12. september 2003 - 00:40 #2
Mit råd er: vælg Canon - den giver det bedste udprintning, og jeg ville måske nok også overje at købe i850 istedet, hvis du lige vil have det sidste med (koste ca. 300 mere). Blæk til Canon er billig og printeren laver udprintninger som vinder i næste alle test. Patronerne fåes billig som kompatible ellers er refill let og enkelt.

Jeg har selv en S900 (godt nok med 6 patroner, men de siger at den nye (i850) giver næsten samme kvalitet pga 2 picoliter dråber)

/Steffen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2003 - 09:50 #3
Jeg har kun 2. hånds erfaring med mærkerne - kører selv HP og Lexmark (har tidligere kørt Canon).

Men jeg ville vælge Epson, der er noget overset. Jeg vil mene at Epson vinder lige så mange printtests som Canon - det afhænger jo fuldstændig af hvilke modeller man sætter op mod hinanden.

Men Canon er kendt for ikke at lave ny drivere, når der kommer et nyt operativsystem, for på den måde at tvinge kunder til at købe ny printere. Bl.a. derfor gik vi firmamæssigt væk fra Canon.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2003 - 10:02 #4
Nu har jeg så også givet mig tiden til at læse om de 2 specifikke printere...

Det ligner et godt valg, uanset hvilken printer du vælger. Det er rigtigt af dig at vælge en, med 4 seperate farvepartroner (af hensyn til økonomien).

Rent specifikationsmæssigt ser det dog ud til at Epson vinder småt. Den er lidt hurtigere, og har lidt højere opløsning (dog kunstigt forbedret). Desuden har Epson udviklet noget specielt blæk, der ikke falmer lige så nemt som standard blæk, så hvis du er til fotoudskrifter, er det en god kombination. (jeg tror dog ikke på deres "70 års farveægtehed").
Så vidt jeg kan se, er Epson oven i købet en anelse billigere - men den lille prisforskel bør ikke få indflydelse på valget.

Så når du nu har lagt dig fast på de 2 ovenstående, ville jeg vælge Epson.