Avatar billede troldmanden Nybegynder
11. september 2003 - 20:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

XP maximum kapacitet.

Et hurtigt lille nemt spørgsmål.
Hvad er max. i en xp accesdatabase?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 20:45 #1
10 samtidige brugere, da det ikke er et serveroperativsystem.

Størrelsen kommer an på diskpladsen som jeg ser det, jo større database jo langsommere søgning.
Avatar billede troldmanden Nybegynder
11. september 2003 - 20:46 #2
Undskyld..Jeg mente hvor mange GB der være før komprimering.
Avatar billede mugs Novice
11. september 2003 - 20:50 #3
Noget uening med bufferzone. Antal brugere er stærkt afhængig af hvordan db er skruet sammen. Men det er korekt, at Access er en desktop og ingen server. Microsift siger max. 255 brugere, hvilket jeg finder stærkt overdrevet, men som sagt afhængig af konstruktionen.

Det er jo klart, at jo flere poster der skal gennemsøges, jo længere tid tager det, inden db er nået igennem ale poster. Men igen afhænger det af performance. Hvis alle søgefelter er indekseret, vil søgningen være hurtigere, og det vil jo igen sige, at det afhænger af performance.

Jeg mener max størrelse målt i byte er 2GB.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 20:51 #4
Der er ingen fast limit, komprimering har først effekt når der har været mange transagtioner i databasen, generelt bør man vedligeholde alle microsoft databaser jævnligt, jeg komprimmere selv mine exchange databaser en gang om ugen.

Mit råd er, glem alt om størrelse og gennemfør din vedligeholdelse efteren plan, der hvor det signere dine brugere mindst muligt.

Jeg prøver lige at finde lidt links til dig på technet
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 20:56 #5
Jeg har ikke kunne finde en max angivelse, men jeg tror mugs tal er meget rimelige, bliver den meget større end de 2Gb eller har du mange brugere, bør du overveje at upgunne til en SQL server
Avatar billede troldmanden Nybegynder
11. september 2003 - 20:57 #6
Jeg takker for svarene.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2003 - 20:58 #7
velbekommen spørg endelig videre hvis du vil vide mere
Avatar billede mugs Novice
11. september 2003 - 21:00 #8
Tak for point. Spørgsmålet har tidligere været oppe. Der lavede jeg et forsøg med en db med 2 felter og lod den gøre en tilføjelsesforespørgsel. Den nåede op på 10 mill. poster før den brækkede sig. Da fyldte den 2 GB. Derefter med med flere felter. Hvor mange poster kan jeg ikke huske, men størrelsen va 2 Gb da den brækkede sig.
Avatar billede terry Ekspert
11. september 2003 - 21:00 #9
Access 2000 > has a max limit of 2 Gb for each dB. Which means that if you are linking to two dB's then you have access to 4 GB :o)

I have made many dB's with well over 50 users without ANY problems.
Avatar billede squashguy Nybegynder
11. september 2003 - 21:33 #10
Avatar billede mugs Novice
11. september 2003 - 21:35 #11
Det er da dejligt at blive bekræftet ;o)
Avatar billede terry Ekspert
12. september 2003 - 17:44 #12
sqashguy>max 2 GB for each dB! Linked tables are in another dB :o)