Avatar billede elxx Nybegynder
11. september 2003 - 20:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min nye harddisk larmer!

Hej. Jeg har købt en ny Maxtor +9 SATA 160GB Harddisk. Jeg syntes at den larmer ret meget. Man kan meget tydeligt høre den. Er det normal at den larmer så meget?
Avatar billede ird Praktikant
11. september 2003 - 20:06 #1
Ja har en magen til på en pc jeg deler med en ven, og den larmer også meget :-)

Alt er relativt *GG*
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2003 - 20:08 #2
Enig. Larmer en god del mere end en seagate.
Avatar billede ird Praktikant
11. september 2003 - 20:08 #3
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2003 - 20:08 #4
Avatar billede ird Praktikant
11. september 2003 - 20:08 #5
Avatar billede elxx Nybegynder
11. september 2003 - 20:13 #6
Det er bare ret mærkeligt. Jeg kender en der har en 120GB. Dog ikke SATA. Den larmer ikke.. (siger han)
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2003 - 20:15 #7
Folk har det forskelligt med lyd.
Hos mig er det sådan: Kan man høre harddisken læse/skrive, så larmer den.
Avatar billede red_martians Nybegynder
11. september 2003 - 20:16 #8
Hej gert!! *GG*
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2003 - 20:17 #9
red_martians -> Det var da et mærkeligt svar du kommer med.
Avatar billede elxx Nybegynder
11. september 2003 - 20:20 #10
Det er bare sjovt. Min gamle Seagate 40GB larmede overhovedet ikke... Er der ikke noget der hedder 14 dages returret, og hvordan fungerer det?
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2003 - 20:21 #11
Du ringer/skriver til butikken hvis den er under 14dage gammel, og købt over internettet. Hvis den er købt i selve butikken, så er der ikke noget at gøre.
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2003 - 20:27 #12
"Selve det at fortryde købet, er der også nogle forhandlere der selv ”finder på” krav osv. til, desværre er de ikke altid korrekte ifølge loven. Det du skal gøre er: At sende varerne retur med en kopi af faktura eller andet, som indikerer hvem der sender det retur. Man behøver ikke at kontakte sælger inden man sender det retur, det kan dog være en god ide (service fra forbrugerens side).
Man betaler selv for returneringen af en vare, den skal være i samme stand som da du modtog den (det er faktisk tilladt at prøve varen, såfremt den ikke bliver skadet m.m.) inden man sender den retur. Sælgeren skal inden 30 dage tilbage betale det beløb (sker dette ikke har man krav på renter af beløbet man har til gode), der er betalt for varen. Sælgeren har krav på at modregne det beløb denne har brugt til forsendelse i det beløb der skal returneres."

læs mere her: http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/onl.htm
Avatar billede elxx Nybegynder
11. september 2003 - 20:32 #13
ok.. jeg har købt den hos shg. Så håber jeg, at de gider samarbejde.
Avatar billede red_martians Nybegynder
11. september 2003 - 21:04 #14
Det er fordi det er min bror...*GG*..... Det er bare en vane at taste svar, første gang jeg svare på et spørgsmål!!...det kom det som et svar!!  Vi plejer at gøre lidt grin emd hinanden!!
Avatar billede elxx Nybegynder
11. september 2003 - 21:53 #15
min 40GB er mere værd end den der maxtor 160GB
Avatar billede ird Praktikant
16. september 2003 - 17:19 #16
Kunne du bruge noget af det vi smed??