Avatar billede blank Nybegynder
11. september 2003 - 17:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DirectX9 på et grafik kort som kun understøtter DX8.1

Hej!!
Lige et lille ?
Jeg er ejer af et ATI Radeon 9100 PRO  :o(
som kun understøtter DirectX8.1

Jeg ville smader gerne prøve det nye TRON 2.0, men det kræver åbentbart directX9.0
Da jeg installerede spillet, sagde jeg nej til at den skulle installere directX9 driverne.

Når jeg prøver at starte spillet op, får jeg fejlmeddelelsen "d3d9.dll filen mangler" og det kan jeg godt forstå den klager over.

Mit ? er så, kan man godt installere directX9, selv om grafik kortet kun understøtter 8.1 og vil det give nogen problemer??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 17:49 #1
Det kan du sagtens, om det efterfølgende vil virke spille spillet er en anden sag. Men jeg har troligt installeret directx9 på de maskiner jeg har lavet på det sidste og har ikke haft nogen problemer med det selvom grafikkortene bestemt ikke understøttede directx9.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 17:50 #2
Og det var et svar...
Avatar billede blank Nybegynder
11. september 2003 - 17:51 #3
Jeg forsøger mig og takker mange gange.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 18:11 #4
Velbekomme. Skriv lige om spillet virkede, når du har smidt directx9 på. Jeg har aldrig prøvet at spille et spil der kun understøtter directx9, på en maskine hvis grafikkort kun understøtter directx8, så jeg er da nysgerrig efter om det vil virke.

Takker for point :-)