Avatar billede speder Nybegynder
11. september 2003 - 17:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Valg af PC

Hej. Jeg skal købe en billig PC som alene skal bruges til Office og få andre programmet (opslagsværker, etc.). Hvilken type processor (AMD Duron, Athlon, Intel/Celeron, osv.) ville i gå efter? Eller er det måske fuldstændigt ligegyldigt.
Avatar billede ird Praktikant
11. september 2003 - 17:20 #1
Avatar billede ird Praktikant
11. september 2003 - 17:21 #2
Avatar billede ird Praktikant
11. september 2003 - 17:22 #3
Mærket betyder ikke så meget. Er selv AMD mand og kan kun anbefale dette. Men til det du skal bruge den til gør det ikke så meget
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
11. september 2003 - 17:26 #4
Du skal bare købe de forskellige komponenter til computeren og så vælge de billige... hvad angår processor tror jeg Intel ere det mest stabile for de bliver ikke nær så varme som AMDs processorere... ellers er der ikke den store forskel og slet ikke når arbejdet ikke er så krævende... en 1 ghz processor koster jo kun 4-500 kr nu om stunder så du kan samle dig en rigtig billig stabil computer... jeg overvejer også lidt selv at samle en for sjov.. formålet skulle så være at anvende den som firewall :P

men brug www.gate2prices.dk det opdateres oftere end edbpriser. Og hvorfor ikke samle den selv nu du har lejligheden? ;)

Held og lykke

/Christian
Avatar billede overchord Nybegynder
11. september 2003 - 17:27 #5
Hvis du kun skal bruge den som en office-maskine kunne du jo ogsaa overveje at koebe en brugt. Det er jo ikke forid det kraever den vildeste maskine :-)
Avatar billede speder Nybegynder
11. september 2003 - 17:29 #6
Jeg overvejede også en brugt, men efter at have kigget på edbpriser kan man jo få en færdigmonteret 2000 Mhz til under 2.000, og garantien er jo meget rar at have. Det eneste der ville være godt var en støjsvag model, da min tidligere erfaringer med billige modeller er at de støjer som lavtflyvende jetjager.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 17:30 #7
Som du selv skriver så er det fuldstændigt ligegyldigt når du har så "små" krav til computeren. Køb den billigste du kan få med en cpu, der ikke er mindre end 1000 mhz, har 256 mb ram og 20-30 gb harddisk. Så må du hellere ofre lidt penge på skærmen, og/eller tastatur og mus.
Avatar billede red_martians Nybegynder
11. september 2003 - 19:25 #8
Avatar billede speder Nybegynder
11. september 2003 - 19:27 #9
Red Martians> Er PC'erne fra bjtrading de relativt støjsvage?
Avatar billede red_martians Nybegynder
11. september 2003 - 21:47 #10
De er rimelig støjsvage..... Jeg har haft solgt en af disse discount-modeller videre, og de larmer ikke mere, end en hvilken som helst anden Compaq eller IBM-maskine. De er ikke specielt design-fancy, men de fungere, og er gode billige maskiner, med rimelig power.
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. september 2003 - 21:51 #11
Jeg kan lige supplere med at der bliver ydet kanonservice hos B.J.Trading.
Avatar billede red_martians Nybegynder
11. september 2003 - 21:52 #12
Men jeg kan selvfølgelig ikke garantere.... for der er forskellgie blæssere på alt efter størrelse, osv.... Men den jeg har haft fingrene, var det harddisken der overdøvede systemet, og så mener jeg ik, det er voldsomt længere!!
Avatar billede speder Nybegynder
11. september 2003 - 22:11 #13
red_martians får points for konkrete oplysninger om god forhandler.
Avatar billede red_martians Nybegynder
11. september 2003 - 22:15 #14
Jeg takker mange gange....