Avatar billede gano707 Nybegynder
11. september 2003 - 15:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvid scrollbar med røde pile samt rød klods

Hej!

På denne side: http://www.handi.aaa.dk/test/index.htm  under 'links', finder man min fine, næsten usynlige, scrollbar lavet vha. det interne stylesheet.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at beholde min scrollbar som den er, men, det ville være fedt hvis selve 'klodsen' som man flytter op/ned når man scroller, kunne være samme røde farve! - Er det på nogen måde muligt, og uden man ændrer på andet ved scrollbar'en?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 15:55 #1
med disse kan du selv difinere dine farver.....

<style>
body {
    scrollbar-base-color:white;
    scrollbar-face-color:white;
    scrollbar-shadow-color:white;
    scrollbar-darkshadow-color:white;
    scrollbar-highlight-color:white;
    scrollbar-arrow-color:red;
    scrollbar-3dlight-color:white;
}
</style type="text/css">
Avatar billede jschack Nybegynder
11. september 2003 - 15:56 #2
Jeg tror ikke du kan ændre farven af "klodsen" som man flytter, uden også at ændre farven på den klods/"ramme" der er rundt om pilene.
Dette link illustrerer farveopbygningen:
http://www.blooberry.com/indexdot/css/properties/scrollbar.htm#diagram
Avatar billede gano707 Nybegynder
11. september 2003 - 15:58 #3
Er der ik' andre måder at lave det på så? Altså ik' nødvendigvis med CSS!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 16:01 #4
nope.....

og hvorfor afviser du ?
Avatar billede jschack Nybegynder
11. september 2003 - 16:02 #5
Ikke så vidt jeg ved
Avatar billede gano707 Nybegynder
11. september 2003 - 16:16 #6
I må da gerne få point'ene.. det er jo ik' fordi der er så mange :o)

Jeg synes bare.. Jeg mener... I har jo ik' løst mit problem vel?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 16:18 #7
du har da fået svaret på hvordan du ændre dine farver..... og svaret på at det kun kan laves sådanne.... endvidere virker det kun i IE.... hvad vil du mere vide ?
Avatar billede gano707 Nybegynder
11. september 2003 - 17:42 #8
Q: Det har du ret i.. synes bare det er trist det ik' kan laves på andre måder..
Avatar billede rangerbs Nybegynder
11. september 2003 - 17:45 #9
Vil lige sige at ting omkring den scrollbar inden du begynder at bruge den..

mange synes at det er vildt irreterende f.eks. mig :P fordi man ikke kan se hvor langt der er til slut ;)

mvh Ranger
Avatar billede rangerbs Nybegynder
11. september 2003 - 17:45 #10
at = en*
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 17:50 #11
gano707>> jae.... men sådan er livet ;O)
Avatar billede Kengun Praktikant
11. september 2003 - 18:43 #12
*hrmf* Som jeg sagde i http://www.eksperten.dk/spm/399859 så kan det ik lade sig gøre at have forskellig farve på "klodsen" og "piler-knappene". Sådan er det bare!
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 19:09 #13
fedt at blive ved og ved og ved med at spørge om det samme.... skulle du ikke stoppe her.... du har nu fået det af vide en del gange.