Avatar billede rodding Juniormester
11. september 2003 - 14:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Groupwise dato på mails

Hvor ændrer/angi'r man om det er serverens eller clientens dato/klokkeslæt der skal sættes på afsendt mail.
Avatar billede rodding Juniormester
11. september 2003 - 14:32 #1
Det handler om ver 6.0
Avatar billede gano707 Nybegynder
11. september 2003 - 14:42 #2
Ligger der ik' et lille rødt 'N' på statuslinien i bunden af GW du kan dobbeltklikke på, hvorefter du kommer til en menu hvori du kan ændre om tidsinstillinger skal serveropdateres?  ..måske :o)

Venligst, Preben!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 14:54 #3
Nu sidder jeg med en 5.5'er og har trevlet alle options igennem. Såvidt jeg kan se er det ikke muligt. Om det skulle være muligt i 6'eren, må jeg blive dig svar skyldig.
I GW5.5 er det i tools | options | date & time, men det er mere noget med formater og kalenderen.
Avatar billede rodding Juniormester
11. september 2003 - 14:57 #4
Der ligger ingen 'N' i bunden af min Groupwise?
Avatar billede gano707 Nybegynder
11. september 2003 - 15:01 #5
Okay, har oz selv 5.5 - havde bare ladet mig fortælle der var et 'N'  :o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 15:01 #6
Heller ikke i min, det må være Novell klienten nede i systray, der tænkes på.
Avatar billede fasfan Nybegynder
11. september 2003 - 15:24 #7
Hvis du som GroupWise klient sender en mail, foregår det på denne måde:

1) Din GW klient afleverer mailen til serveren
2) GWIA henter mailen fra POA
3) GWIA sender mailen til Internettet/Relay/Modtager

Da det er GWIA der sender mailen, er det GWIA's klokkeslet det registreres som sendetidspunkt.

Såfremt du selv kunne angive tidspunkt for afsendelse, var det jo nemt at sætte tiden tilbage, og påstå: "Jamen jeg sendte mailen i går - det må være dit system der er noget i vejen med...."

Prøv at tage en mail du har modtaget fra internettet, og vælge VIEW. Kig på filen mime.822.

Her kan du se samtlige tidsstempler på den pågældende mail.

Hvis du f.eks. sender en mail fra din Outlook Express klient, kan du selv ændre tidspunktet, men kigger man i mail headeren (mime.822) kan man til enhver tid se at det er din arbejdsstations tid der har været sat forkert.

/Fasfan
Avatar billede rodding Juniormester
11. september 2003 - 15:39 #8
Tak for et godt svar Fasfan.

Nu har jeg imidlertid selv talt med de brugere der har problemet og det er noget anderledes end først antaget.

Så hvis i vil give et bud på det også.

Problem:

Hvis der indkaldes til et møde registreret tidspunktet forskelligt i kalenderen på nogle bestemte brugere.

Har i et bud på det.
Avatar billede rodding Juniormester
11. september 2003 - 15:43 #9
registreret=registreres
Avatar billede kelvindam Nybegynder
11. september 2003 - 16:04 #10
Prøv med...

I GroupWise klienten, under Speciel | Instillinger | Dato og Tid - Indstil tid til System format.

- kelvin
Avatar billede fasfan Nybegynder
11. september 2003 - 16:05 #11
Da det er et nyt spørgsmål, bør du aflevere point for det oprindelige,og oprette en ny thread.

Men da der ikke er så længe til jul, skal jeg være venlig :-)

Årsagen til at en aftale registreres anderledes, skal findes i TimeZone.
Det kan være arbejdsstationens eller Posthusets. Når en aftale registreres, gemmes aftalen med UMT tidspunktet.

Sidder brugerne på samme posthus, check da følgende.

1) Hvor stor forskel er der på det registrerede tidspunkt?
2) Hvilken tidszone har de forskellige WS?
3) Hvordan er opsætningen af sommertid?

/Fas
Avatar billede fasfan Nybegynder
11. september 2003 - 16:09 #12
Bemærk:

Hvis en aftale er regisreret som kl. 12.00 UMT, og du befinder dig i GMT+1, vil den samme aftale stå kl. 13.00.
Har din PC tidszone GMT-1, vil den stå i din kalender som kl. 11.00

/Fas
Avatar billede rodding Juniormester
11. september 2003 - 23:34 #13
Det er da nogle svar der rykker fasfan.

Og da du jo mener julen nærmer sig deler jeg da også gerne flere point ud.

Takker.
Avatar billede fasfan Nybegynder
12. september 2003 - 09:55 #14
Tak for 'roserne'.

Skulle du/I få brug for en mand, må du endelig sige til, da jeg bliver fritstillet medio oktober.

/Fas (Sjælland)