Avatar billede zahi Nybegynder
11. september 2003 - 13:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SmoothWall- Installation

Hej!

Jeg er i gang med at klargøre gammel PC som skal fungerer som Firewal.
Jeg installer SmoothWall men har problemer med installationen.
Først har jeg prøvet at installere fra CD men den kunne ikke partitionere Harddiske.
Nu prøver jeg med HTTP installation og ligesom den er i gang med at downloade filer fra den anden PC men der kommer til sidst flg. fejl:
"Unable to remove temporary downloaded files"

Er der nogen der kan hjælpe med denne fejl ?
Avatar billede buck Nybegynder
11. september 2003 - 13:41 #1
det lyder som om den ikke rigtig har kontrol over harddisken, det kan skyldes gamle partitioner der ligger og driller endnu.

Har du ikke et partitionsværktøj som f.eks. partition magic, som du kan rydde harddisken med?

Eller er der i BIOS et rå-formatterings værktøj? Det var der i nogle af de gamle maskiner...

Budskabet er: rens disken og start forfra.

Hvis cden kan læses (smoothwall installationen tester installationsmediet) så skulle der ikke være nogen forskel på cd-install og http-install.

/Buck
Avatar billede zahi Nybegynder
11. september 2003 - 13:45 #2
jeg har ikke partition magic.
har prøvet med format c:
Avatar billede buck Nybegynder
11. september 2003 - 13:49 #3
du skal gå mere hårdt til værks,
med en format c: formatterer du kun de eksisterende partitioner...

du kan prøve med fdisk, men den er dog ikke så effektiv.

Prøv evt. at smide din smoothwall cd i en windows maskine og se om der ligger nogle interessante værktøjer på den. Det gør der ofte på Linux cd-rommer...
Avatar billede zahi Nybegynder
11. september 2003 - 14:14 #4
har prøvet med fdisk at oprette en primær dod-partition men den siger at "Der er ingen plads til at oprette en DOS-partition"???
Avatar billede zahi Nybegynder
11. september 2003 - 14:36 #5
OK
Nu har jeg slettet alle partitioner og oprettet en Primær partition,
og prøvet med at installere SmoothWall fra HTTP men der kommer den samme fejl.
Avatar billede langbein Nybegynder
11. september 2003 - 16:38 #6
Det var merkelig for svaret til buck ser ellers 100 % rett ut. Du skulle kanskje egentlig ikke opprette noen primærpartisjon når du kjørte fdisk, kun slette alt. På den annen side så skulle smoothwall sin installasjons CD normalt være i stand til å slette denne og å opprette sine egene partisjoner. Når dette ikke skjer så tyder vel dette enten på feil ved hardware eller harddisk ??? Har så langt ikke vært ute for harddisker som ikke har akseptert smoothwall, kun nettverkskort som ikke har akseptert å kjøre med smoothwallen.
Avatar billede zahi Nybegynder
12. september 2003 - 15:05 #7
Hej!
Jeg har fundet fejlen.
Nu har jeg installeret SmoothWall uden problemer.
Men buck tak for hjælp alligevel. Du får points.
Avatar billede rbn Nybegynder
12. september 2003 - 15:17 #8
Ikke for noget, men hvad var fejlen ??

/René :O)
Avatar billede zahi Nybegynder
12. september 2003 - 15:27 #9
Jeg har kørt http installation af smoothwall, som var gemt på min PC, og der var smoothwall.tgz faktisk gemt som smoothwa.tgz.
Da je skrev ip adresse af min pc samt stien til smoothwall kom den med den fejl :"unable ...".
Efter jeg har omdømt fil smoothwa.tgz til smoothwall.tgz gik installatio uden problemer.