Avatar billede morten_01 Nybegynder
11. september 2003 - 13:35 Der er 6 kommentarer

Blaster og ole

I forbindelse med at flere af vores maskinerne blev inficeret med "blastera"-vira'en er der efterfølgende opstået et problem som jeg søger hjælp til.

Efter konstateringen af blastera på vores netværk, blev denne fjerne med Symantec client anti-virus program.

Excel giver dog stadig periodiske fejl ala "ole kan ikke benyttes" hvorefter at maskinen skal genstartes.

Det skal bemærkes, at vi benytter Windows og Office 2000 med seneste service packs.
Avatar billede peet-49 Novice
11. september 2003 - 13:46 #1
Du skal fjerne msblast.exe i registreringsdatabasen, og hente en opdatering hos microsoft.
Den rigtige måse er: hent og indstaller opdatering-sæt flueben i genstart ikke-gå i registreringsdatabasen og fjern msblast.exe-genstart maskinen-du skal have evt. firewall i internet adgang aktiveret efter opdatering-husk at desable gendannelsessystemet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 13:59 #2
peet49 >> husk at desable gendannelsessystemet ??? på en 2000'er ?

Her er patchen:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c8b8a846-f541-4c15-8c9f-220354449117&displaylang=en
Husk at få den rigtige sprogversion, da den ellers ikke vil installere.
Avatar billede peet-49 Novice
11. september 2003 - 14:09 #3
tonnbrandt>en undskyldning, havede ikke lige set win2000.
Avatar billede kbu Nybegynder
11. september 2003 - 15:12 #4
tonnybrandt, peet49 > kan man ikke køre Office 2000 på XP?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2003 - 15:16 #5
Jo da, er det xp ?
Sorry så er det mig der har misforstået, og du skal ikke hente den patch, da den er til 2000.
Hent denne istedet:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2354406c-c5b6-44ac-9532-3de40f69c074&displaylang=en

Husk at få det rigtige sprog.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 13:57 #6
Fik du løst problemet ?