Avatar billede doktor Nybegynder
11. september 2003 - 12:38 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hvor er messageboksen

Jeg har en *.doc som åbner en messagebox når jeg åbner dokumentet.

Jeg vil gerne rette i messageboxen-teksten, men den er ikke og finde nogen steder.

Hjælp!
Avatar billede snowball Novice
11. september 2003 - 12:42 #1
Hvis du prøver at trykke ALT + F11 efter du har åbnet Word dokumentet, så kommer du ind i en Microsoft Visual Basic editor. Hvis du så prøver at dobbeltklikke på en af de ting der står under Microsoft Word Objects oppe i venstre hjørne, kommer der så ikke noget kode frem hvor teksten bl.a. står ?

Snowball
Avatar billede doktor Nybegynder
11. september 2003 - 13:25 #2
Der ligger "This Document", "References" og "References to normal".

Der ligger ingen koder her.
11. september 2003 - 13:26 #3
Hvis det er hver gang dokumentet åbnes ligger koden sandsynligvis i makroen Document_Open()

Er det derimod kun når du opretter dokumentet, ligger koden i makroen Document_New()
Denne makroen skal findes i den skabelon, dokumentet oprettes som en kopi af.
Avatar billede doktor Nybegynder
11. september 2003 - 13:50 #4
Det er ikke en skabelon (dot) men et dokument (doc).

Jeg kan ikke finde nogen Document_Open() eller anden kode.
Avatar billede jkrons Professor
11. september 2003 - 16:45 #5
Du er velkommen til at sende dokumentet til jkr@lyngby.nu så skal jeg se på det.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. september 2003 - 08:12 #6
Åbn dit dokument
Vælg Funktioner/Makro/Makroer...
Find en makro, der hedder AutoOpen
Slet den
Avatar billede doktor Nybegynder
12. september 2003 - 09:50 #7
rvm: Den findes ikke.
Avatar billede doktor Nybegynder
12. september 2003 - 09:52 #8
jkrons: Den er i "posten".
Avatar billede jkrons Professor
12. september 2003 - 10:05 #9
Det dokument du har sendt mig indeholder tilsyneladende ingen makroer, men der vises nu heller ingen meddelelsesboks, når det åbnes. Så måske ligger makroen med meddelelsesboksen i den skabelon, som dokumentet er baseret på. Måske normal.dot eller en anden skabelon.
Avatar billede doktor Nybegynder
15. september 2003 - 10:17 #10
Hvis jeg åbner dokumentet i Word 2000 på en maskine på et andet netværk kommer messageboksen op. Hvis jeg kigger på den på Word XP kommer den ikke.
Avatar billede jkrons Professor
15. september 2003 - 10:21 #11
Har du prøvet at åbne dokumentet i XP og gemme det igen, og derefter åbne det i 2000?
Avatar billede doktor Nybegynder
26. september 2003 - 08:25 #12
Ja. Åbnet det i XP, gemt det, åbnet den gemte i 2000.
Messageboksen er der stadig.
Avatar billede rvm Nybegynder
26. september 2003 - 08:32 #13
Prøv at sende både dokumentet og den skabelon dokumentet er basseret på til mig - så ser jeg nærmere på det rvejemad@csc.com
Avatar billede doktor Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:21 #14
Er afsendt
Avatar billede rvm Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:26 #15
I sidefoden i dokumentet er der et FILLIN felt. FILLIN felter starter automatisk, når dokumentet startes op. Hvis du vil rette i teksten skal du åbne sidefoden og trykke ALT+F9, så du kan se koden i feltet. Nu kan du bare rette teksten, så der står det du ønsker. (husk at trykke ALT+F9 til slut, så man ikke kan se koden)
Avatar billede jkrons Professor
02. oktober 2003 - 19:15 #16
rvm->  Listigt :-)  Har du en ide om hvorfor prompten ikke bliver vist i XP? For det gør den ikke hos mig.
Avatar billede doktor Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:14 #17
30 point
Avatar billede rvm Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:13 #18
-> jkrons: Det virker, når du opdaterer siden - f.eks. ved at trykke "Vis udskrift" (hvilket ikke er særligt smart...) - så FILLIN felter i XP er en meget dårlig ide.
Avatar billede jkrons Professor
03. oktober 2003 - 11:57 #19
rvm-> Nej lidt af "fidusen" ved FILLIN felter går af, hvis man kun får lov at udfylde dem ved udskrift eller lignende.